Larian Studios
Posted By: Joram Wat zijn jullie ervaringen met D 2 ED? - 20/11/09 02:21 PM
Ik heb op verscheidene fora al heel wat meningen over D 2 gelezen...

dit is het forum bij uitstek om te vragen:

1) wat vinden de D 2 spelers/speelsters van deze nieuwe rpg?
2) zijn er mensen die al zowel D 2 op de pc als op de xbox hebben gespeeld, of getest bij Larian Studios, en welke verschillen zijn er dan op vlak van "controls" en game-ervaring (graphics zouden ook verschillen weet ik reeds, grote verschillen?).
3) ik lees ook dat er hier en daar al mensen zijn die D 2 al hebben kunnen uitspelen! Wat vonden zij van D 2?

Groetjes wink
Posted By: Joram Re: Wat zijn jullie ervaringen met D 2 ED? - 26/11/09 11:07 AM
Geen reacties? 't Is hier stillektes hé .... wispering ghosts uit Divinity II : Ego draconis kunnen hier vrij en ongestoord ronddwalen héhéhé .. toch wél een voordeel dat het hier stillekes is!
Ik zal eens wat komen "lawaai" maken zé wink

Wat IK van Divinity II : Ego draconis vind :

1) ik vind deze RPG echt mijn ding wel! Lekker moeilijk (en ik speel nu op "easy"!) die Goblins enzo ... (ik ben nu aan level 6)
2) de verschillen tussen de xbox en de pc ken ik niet, maar ik ben blij dat ik op de xbox kan spelen en voelt heel soepel aan, loopt heerlijk! En geen gedoe met de "miniimal and maximal requirements", windows-gedoe enz ...
3) ik verwonder me er over dat er NU al mensen zijn die dit spel hebben uitgespeeld! Zo snel hihi!! Ik denk dat ik met dit spel minstens een maand lang en meer zoet zal zijn vooraleer ik dit voor de aller eerste keer zal uitgespeeld hebben!!
En ik weet nu al voor 100 % zeker dat ik het meermaals opnieuw wil spelen, alleen al om bepaalde Quests eens anders op te lossen ... Dank Larian! Dankzij jullie zal ik waarschijnlijk jaaaren weer zoet zijn, net als met DD! BD zal weer eens blijven liggen, al vind ik zelfs BD ook leuk en DD nog steeds! Doe zo voort Larian Studios!! Al jullie spellen je merkt hoe ontzetten véél werk daar is ingestoken!! Als ik alleen al kijk naar de vormgeving van de D II wereld, prachtig en wat een hoop fantasie zit er in, daar hou ik veel van! Ook jullie D II - website is prachtig!! Heb deze al helemaal in me opgenomen hihi !

Kort samen gevat:
IK vind [b]Divinity II : Ego Draconis

een fantastische RPG ! En ook voor de beginnende RPG-gamer een aanrader, ook al is het best (voor mij toch) van een hoge moeilijkheidsgraad, maar toch toegankelijk. [/b]

Eén bemerking wel:
ik vind de uitleg in het boekje (manuel) dat bij de xbox zit niet volledig genoeg : zo staat er niets vermeldt over het "handelen" in D II ....
Ik zou het wel fijn vinden als er na verloop van tijd ook (zoals bij DD) op jullie website(s)/fora [u]bijvoorbeeld/u] een tabel komt te staan over de charms in D II ...
Anderzijds, ik vind het ook wel oké als ik ZELF dit alles moet uit zien te vissen hoor wink Alleen is het nu (vind ik persoonlijk!) iets minder toegankelijk voor de beginnnende gamer, denk ik ....

Of kan ik nu al zulke content vinden op jullie fora (en kijk er er vierkant naast LOL) .. ?

Allen veel "Dragon Slayer-opleiding-moed"! laugh



Ik vind de manual best compleet hoor. Veel games hebben amper een manual die die naam waardig is hehe

Mijn enige klacht tot op heden is de kaart. In dungeons is die wel handig, maar in dorpjes heb je er echt niks aan. Als de namen van gebouwen er tenminste op zichtbaar waren, zou dat al veel helpen.

Other than that: brilliant game!
Sfeervol, sterk uitgewerkte roleplay-elementen, heerlijke (grappige!) dialogen, zeer mooie omgevingen, knappe graphics... Kortom, schitterend.
Posted By: Joram Re: Wat zijn jullie ervaringen met D 2 ED? - 27/11/09 01:26 PM
Originally Posted by AudioEpics
Ik vind de manual best compleet hoor. Veel games hebben amper een manual die die naam waardig is hehe


Gelijk heb je , want ik moet bekennen dat ik die manual nog niet zo grondig had doorgenomen .. ik heb nu toch gevonden wat ik zocht... en inderdaad, veel games hebben weinig of zelfs geen manual!!

De manual is eigenlijk net voldoende... en ook zo dat je zelf nog dingen in het spel mag ontdekken en dat is ook best heel tof.. dus niet alles heoft in zo'n manual te staan wink

Wat je schrijft over de map(pen)... tja... daar heb je wel een punt in en dit aspect was bij DD wel grondiger uitgewerkt wink

Maar ach, ik pas me graag aan en teken graag eens wat ... dus zet ik zelf wat op papier, schematisch...
Maar voor Brocken Valley Village heb ik niets getekend... ik heb het in m'n hoofd opgeslagen, ik heb een visueel geheugen en ook een goede verbeeldingskracht (beelddenker)... lucky I am! smile

Alleen voor meer ingewikkelde of grotere gebieden ga ik daarvan een tekening/schets maken ... en inderdaad een geluk dat in de dungeons de mappen duidelijk zijn hihi ... ik was eergisteren een tijdje zoet met het vinden van m'n weg "uit" die gangen toen ik voor een bepaalde quest iemand moest gaan redden en ik keek gewoon over iets belangrijks heen, beginnende bij de map zelf (ik was vergeten dat ik die mogelijkheid had haha) en ook nog iets anders ... ik heb nog veel te leren LoL! biggrin

Ik zet markers op plekken waarvan ik denk/weet dat ik die later nog eens zeker wil bezoeken, bijvoorbeeld bij gesloten kisten, deuren, poorten enz en bij NCP'ers, al zijn die vrij gemakkelijk te vinden dankzij dat "!" of "?" boven hun hoofd (grappig)...

© Larian Studios forums