Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoi allen,

ik heb een lastig iets voor (en heb jammer genoeg geen savegame - heb 'overwriting' gedaan shame), maar als het niet kan opgelost worden zal ik opnnieuw moeten beginnen eek grin

Bij de Quests die nodig zijn om de hoofd-quest "Gather the Council of Seven" te volbrengen heb ik bij de Elven een bug (?) :
Nadat ik Josephina heb "verslagen"... en zij vlucht weg, dan zou ze normaal 3 ceromiële Elven items laten vallen die ik dan aan de die Elf Bronthion moet geven zodat hij bereid is naar de Counsil of Seven te gaan. Nu ik er maar 2 heb wil hij niet... ouch
Maar ik kan (ook na veel zoeken !!) slechts 2 van die items vinden!!

Ik kan me niet meer herinneren dat ik na herinstalleren van DD die "patch" ook heb gedownload en mee geïnstalleerd heb think ... Lastig natuurlijk!
Mijn vragen zijn:
1)kan ik achterhalen (checken) of die patch geïnstalleerd is of niet?
2)mag ik die patch zowieso uitvoeren?
3)moet ik dan met de karakters waaarmee ik momenteel speel helemaal opnieuw beginnen of kan ik daarmee gewoon verder spelen?
4)zijn er verschillende soorten van zo'n "patch"? Als ik me niet vergis heb ik "version 1.0034(A?)".

Alvast veel dank!
Joram wink



On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Weet er niemand HOE ik kan nachecken of ik bij mijn laatste installatie van DD ook de Patch heb geïnstalleerd? (is al een hele tijd geleden en kan me dit echt niet meer herinneren frown )

Dat moet toch ergens in de DD-bestanden op te sporen zijn, niet?

Ik las daarnet op het Duitstaltige gedeelde toevallig nog iets over die patch.
Ik kan daaruit concluderen dat je het aan het "Version-nummer" in ieder geval NIET kan zien of de patch al dan niet is geïnstalleerd.

Hopelijk kan iemand me helpen?

Als blijkt dat ik de patch niet heb vind ik het ook eigenaardig, want heb eens nagelezen welke bugs er met de patch verholpen worden en dat van Josephina staat er niet bij(?)
EN ook: ik heb van al die lijst bugs nog niks gemerkt, buitendan dat de klank soms "gekjes" doet...

ALs blijkt de de patch wel geïnstalleerd is weet ik dat mijn bug waarschijnlijk "toevallig" is...
Een "moment van onstabilitiet" van mijn computer of DD ? IS zoiets mogelijk??
(ik zorg er in ieder geval steeds voor dat tijdens het spelen mijn internetverbinding verbroken is zodat mijn anti-virusprog. niet plots een update start!)

Joram wink



On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Feb 2003
Location: Ghent (Belgium)
veteran
Offline
veteran
Joined: Feb 2003
Location: Ghent (Belgium)
Originally Posted by Joram
Weet er niemand HOE ik kan nachecken of ik bij mijn laatste installatie van DD ook de Patch heb geïnstalleerd? (is al een hele tijd geleden en kan me dit echt niet meer herinneren frown )

Wanneer je de patch geïnstalleerd hebt, kan je dat zien in het main menu.
In de rechterhoek onderaan dat scherm, zou je moeten zien staan 1.0034A version.

Mocht dat niet zo zijn, dan installeer je het bestand best via onze website.
Download patch 1.34


Joined: Feb 2003
Location: Ghent (Belgium)
veteran
Offline
veteran
Joined: Feb 2003
Location: Ghent (Belgium)
Ivm de Elven Items: wanneer je die derde niet kan vinden, kan je ze hier downloaden.
MAAR lees aub eerst de uitleg op deze pagina , vooraleer je dat doet.
Ga naar "the procedure for getting back lost items".

Het is niet nodig met alle andere karakters opnieuw te spelen.

Tip: maak eerst een backup van je laatste 2 savegames, copieer die naar een andere locatie. Je weet nooit dat er iets fout loopt.

Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoi lynn,

Ja, ik heb reeds de patch hoor: er staat wel degelijk version: 'v.1.0034A'.

Al dat gedoe met die bestandjes in de map DD op m'n PC zag ik niet zitten LOL ...
Maar toen ik op die hyperlink naar de Engelstalige uitleg klikte en alles las wat daar stond,
las ik ook dat het soms gebeurd dat Josephina het ceremoniële Elven item op een "ongelukkige plek" laat vallen (de andere 2 items lagen er al zo ik kan verstaan) en dat je met de Skill Telekinesis het item zelf uit een "muur" kan halen! laugh

Ik ben dan toch nog een keertje een kijkje aldaar gaan nemen en inderdaad:
met Telekinesis vond ik het item vrij vlot en verkreeg ik het ook... Joepie!!
Dus zo hoefde ik niks meer te doen en kon ik heerlijk verder spelen!

Met m'n held ben ik momenteel reeds in the Wastelands! grin
Ik heb dit keer wel wijselijk enkele extra savegames opgeslagen van net vóór de "Ritual Blessing"!


Ik heb naar ik weet wel enkele stommiteiten gedaan waardoor ik 2 à 3 quests verbroken heb (zoals Holy Weapon - per ongeluk op de graftombe geklikt LOL).
Verder bleef er de quest "open staan" over Tingalf, maar toch heb ik deze gedaan.. een bug?

Met Dragon Armor had ik ook iets geks:
ik had alle items in bezit en toch wilde die Dwarven-smid niks "nieuw maken" van gem + harnas!! Dus heb ik ook van King Dunatrim geen "Dragon Helmet" gekregen smirk ...
Ik heb het gekke voorgevoel dat ik eerder in het spel in de gesprekken met de Dwarven iets gezegd heb (foutief gekozen dus) waardoor ik die quest heb verbroken... kan dat???

In Nericon's garden heb ik ook iets verkeerds gedaan geloof ik, want het lukte me niet met die statues in Noord-Oosten van Nericon's Garden.
En op het einde van Treasure Maps quest, met alle nodige spullen (2002 gold, 5 bottles Ale van Rimmer, touwen en telporterpiramide) raakte ik niet in het gebied van Larian Armor ...
(toen ik er aankwam lagen er wel slechts 3 stukken touw!)
Een vraagje toch nog over Larian Armor:
die vereiste spullen aan de portalstsone, die moeten op de grond neergelegd worden, toch?
En is het de bedoeling dat ik dan in mijn Inventory géén goldcoints heb zitten en ook geen andere stukken touw en ook niet de andere teleporterstone, ook geen andere bottles Ale...? Of maakt dat niks uit? think

Waarschijnlijk deed ik iets verkeerds?


Groetjes,
joram wink

Last edited by Joram; 30/11/08 11:36 AM.

On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Jun 2003
old hand
Offline
old hand
Joined: Jun 2003
Originally Posted by Joram
Hoi lynn,

Ja, ik heb reeds de patch hoor: er staat wel degelijk version: 'v.1.0034A'.

Al dat gedoe met die bestandjes in de map DD op m'n PC zag ik niet zitten LOL ...
Maar toen ik op die hyperlink naar de Engelstalige uitleg klikte en alles las wat daar stond,
las ik ook dat het soms gebeurd dat Josephina het ceremoniële Elven item op een "ongelukkige plek" laat vallen (de andere 2 items lagen er al zo ik kan verstaan) en dat je met de Skill Telekinesis het item zelf uit een "muur" kan halen! laugh

Ik ben dan toch nog een keertje een kijkje aldaar gaan nemen en inderdaad:
met Telekinesis vond ik het item vrij vlot en verkreeg ik het ook... Joepie!!
Dus zo hoefde ik niks meer te doen en kon ik heerlijk verder spelen!


proficiat laugh

Originally Posted by Joram

In Nericon's garden heb ik ook iets verkeerds gedaan geloof ik, want het lukte me niet met die statues in Noord-Oosten van Nericon's Garden.


Dus ge raakt in de garden?
rechts boven in die garden staan 3 standbeelden, de middelste kan praten, en die geeft je 3 vragen waarop je correct moet antwoorden, let wel op, je hebt maar 1 kans om dit te doen. smile

Originally Posted by Joram

En op het einde van Treasure Maps quest, met alle nodige spullen (2002 gold, 5 bottles Ale van Rimmer, touwen en telporterpiramide) raakte ik niet in het gebied van Larian Armor ...
(toen ik er aankwam lagen er wel slechts 3 stukken touw!)
Een vraagje toch nog over Larian Armor:
die vereiste spullen aan de portalstsone, die moeten op de grond neergelegd worden, toch?
En is het de bedoeling dat ik dan in mijn Inventory géén goldcoints heb zitten en ook geen andere stukken touw en ook niet de andere teleporterstone, ook geen andere bottles Ale...? Of maakt dat niks uit? think

Waarschijnlijk deed ik iets verkeerds?


Groetjes,
joram wink


Het enige wat in je inventory hoort te zitten:

Silver Breastplate
4 treasure maps
5 bottles of Rimmer ale
4 touwen
2002 gp
1 teleporterstone

Ook geen geen ander beer of ale of zelfs meer touwen smile.

Joined: Mar 2003
Location: Belgium
veteran
Offline
veteran
Joined: Mar 2003
Location: Belgium
Originally Posted by Joram

In Nericon's garden heb ik ook iets verkeerds gedaan geloof ik, want het lukte me niet met die statues in Noord-Oosten van Nericon's Garden.
Waarschijnlijk deed ik iets verkeerds?


Groetjes,
joram wink

Maar dat beeld praat alleen als je het boek bij hebt dat die mannen je gegeven hebben.
Als je het boek niet hebt, praat het niet. ik heb het ook gehad.

Voor het easeregg: Ook enkel die 4 touwen die in die grot liggen, geen andere.

Last edited by joliekiller; 03/12/08 04:04 PM.

Joliekiller, paladin on a crusade against (almost) all evil.
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ik heb blijkbaar tot 2 maal toe een foutieve beredenering gemaakt LOL ... Of beter grezegd:
ik kan gewoon absoluut enorm verstrooid zijn hahaha ...

Dus even kort uitleggen:
zowel bij Nericon's Garden als bij de Easeregg (Larian Armor) heb ik "gedacht" dat ik de spullen die ik aldaar nodig had UIT mijn inventory moest halen en daar neerleggen!
Hoe "slim" van me hahaha ... niet dus!

Ik dacht heel de tijd dat ik het boek bij Nericon's Garden op die steen waar geen statue op staat moest leggen en dan op het statue klikken.
Bij Larian Armor net hetzelfde: ik legde net alle nodige spullen naast de teleporterstone!

WEL gek is dat ik slechts 3 touwen aldaar aantrof!
Hoop dat het dan ook werken zal? Ik ga het gewoon eens proberen en als ik het al verprutst mocht hebben door "verschillende soorten touwen met elkaar te mengen" ... tja, dan is dat maar zo en kom ik er wel met een andere speler een volgende keer in ...

Het is en blijft een SPEL hé? grin
wink


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !

Moderated by  Larian_QA, Lar_q, Lynn, Macbeth 

Link Copied to Clipboard
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5