Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoi,

eerst en vooral aan allen een fijn en gelukkig nieuwjaar!

Ik speel nu DD in niveau HARD.
Bij niveau EASY had ik minder probleem om bepaalde vijanden te verslaan, dat lukte me wel, maar nu?

Ik krijg die Skeletal Lord (maar ook de Wardrummer en Orc Drummer niet!) niet dood,
maar ga zelf erg snel dood!
Ik ben nu Warrior Hard Level 9, maar het lukt niet.

Die Skeletal Lord (catacomben onder Aleroth) kan niet met de Skill Freeze worden bevrozen...
Hij schiet heel de tijd met een vuurbal(?) naar me...
Is het fire damage of spiritual damage dat hij gebruikt?
Ik heb er geen idee van! Misschien kan ik dan mijn resistance op fire of spiritual verhogen?

Voor die Wardrummer en Orc Drummer denk ik dat een krachtiger wapen met meer damage nodig is en één met Frost zou ideaal zijn, denk ik... Ofwel moet ik meer punten in de Skill Freeze hebben?

Wie kan me tips geven?

Alvast dank! wink


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Jul 2005
Location: Belgium
old hand
Offline
old hand
Joined: Jul 2005
Location: Belgium
Wel, als warrior is de makkelijkste tactiek een shadowpotion zoeken, die opdrinken en dan continu je speciale aanval(de swirl-attack) te gebruiken naast een vijand, maar in plaats van op de vijand zelf te klikken moet je ergens in de buurt op de grond klikken, zo blijf je onzichtbaar en kan je je swirl attack blijven gebruiken zonder dat de vijand iets terug kan doen.

Je kan ook de skill Curse kopen en de resistances van je tegenstanders verlagen en dan werkt Freeze waarschijnlijk wel tegen die Skeletal Lord.

Je kan ook nog de Duplication Exploit gebruiken om jezelf een hoop restoration potions te geven, maar dit gaat redelijk de kant op van cheaten :p

Hopelijk helpt dit je een beetje vooruit. Anders kun je misschien zoveel mogelijk orcs buiten Aleroth killen en de Drummers houden tot je wat sterker bent.



Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoi,

dank voor de tips isorun!
Tja, ik ben maar verstandig eerst andere monsters enzo gaan afmaken héhé en enkele levels hoger en meer en beter equipment enzo en ik kon die Skeleton Lord vrij gemakkelijk verslaan met Meteorestrike level 2.
De Wardrummers, daarmee heb ik nog iets langer gewacht tot ik een wapen kon hanteren dat meer damage kan aanrichten en in combinatie met Frost level 2(!) lukte het vrij gemakkelijk.

En zeker ook dankzij meer Resistances voor vuur en spiritual damage hielp duidelijk. Daardoor slonk mijn Health niet als sneeuw voor de zon als die Skeleton Lord op me schiet!

Ik heb een tijdje erg vaak Divine Divinity gespeeld, maar nu ben er er weer een tijdje mee opgehouden omdat ik er iets te verslaafd aan begon te worden LOL !

Ik heb toch weeral nieuwe dingen ontdekt en dat is wel fijn.

Mijn favoriete Spells in gevechten zijn: Frost, Meteorestrike, Lightning, Augment Defense (boost armor blijvend), Augment Damage, enz...

Ach, er is zo enorm veel hé? wink

Tot later...

Last edited by Joram; 19/01/09 03:26 PM.

On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !

Moderated by  Larian_QA, Lar_q, Lynn, Macbeth 

Link Copied to Clipboard
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5