Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoikes smile ,

plots dacht ik: als ik nu eens iets leuks "deel" met jullie over Divine div ?


Met een Survivor (Easy) zit ik nu in de Wastelands en ben aan Level 50 en met lekker veel Charms dat mijn Vitality, Mana, Strength, enz... heerlijk de hoogte laat invliegen!

Ik ben er in feite bijna, want 4 van de 5 Black ring Member zijn al dood, dat was in fiete een koud kunstje (in vergelijking met de vorige keer dat zover in DD ben gekomen! Ik leer bij! Volgende keer minstens op niveau "Normal" willen uitspelen en dan op "Hard", moet kunnen rpg001 ... enkel Josephina en tot slot dan die getransformeerde Janus héhé ... Chaos of Lies als ik me niet vergis... smirk

Mijn Sword of the Gods is super, maar ook die Axe of Hundred Crusades is machtig:
+4 Strength, +4 Constitution, +2 intelligence, +10 Offense(!), +100 Vitality(!), charm quality 2,
Mana Drain(5)!, Life Drain(2), Frost((5)!, Potion Damage(3)!
Machtig! Met 2 à 3 slagen is een Deadknight tot poeder vergaan, want die heeft namelijk geen hoge "potionresistance" (heb Skill "Know Creature" op 5 punten staan) biggrin !!

Tot de volgende vreugde -en overwinningskreten horsey


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Mijn favoriete wapens zijn deze die één of meer speciale damage aanrichten zoals frost, fire, lightning ... en ook deze die Mana of Life DRAIN benutten! Erg handig en leuk!

Vroeger heb ik vooral gezocht naar "Swords", maar laatst ontdekte ik een krachtig "Mace"!
De juiste waarden even vergeten, maar ik geloof dat deze zowel Mana Drain ALS fire damage kan doen en op Orcs heeft dat een ongelooflijk effect! Ze vallen als bosjes bij elkaar neer hahaha ... (bij wijze van spreken hé)... Machtig, dat wel! En dat terwijl de damage-waarde toch niet zo heel erg hoog ligt, maar de Orcs zijn niet goed bestand tegen fire damage!
Dat is ook het voordeel wel van Mage zijn in het begin van DD! Je kan dan al meteen meteorestrike gebruiken en orcs afmaken, heel snel stijgen met levels. smile

Wat ik wel heb opgemerkt met de verschillen tussen niveau Easy, Normal en Hard:
Bij Hard zijn er niet méér vijanden heb ik de indruk, maar hebben die vijanden duidelijk wel méér Hitpoints(!) en ook betere andere waarden vermoed ik (armor, resistances, ...) en vooral:
ze "horen" en "zien" beter! Daardoor krijg je wel veel sneller "het idee" dat er meer vijanden zijn omdat ze vaak met velen tegelijk op je afkomen!! En dan is het soms beter je uit de voeten te maken, zeker als je een te kort aan potions of eten bij je hebt grin

"Cheaten" doe ik niet (meer)!
Ik heb het vroeger wel eens gedaan, maar dan is de LOL eraf vind IK tenminste toch. Het is net leuk en spannender dat je potions zelf moet zien te vinden, kopen, mengen en/of maken en op niveau Hard kan dit best eens lastig dan worden, maar ik kom er wel! Ooit speel ik DD op niveau Hard uit. Maar zover ben ik nog helemaal niet hahaha... Ik denk nu aan Level 12 met een karakter op Hard.
Tja, ik speel vaak met verschillende karakters en dan duurt het veel langer omdat ik graag afwissel.

Groetjes en tot de volgende...

Last edited by Joram; 19/01/09 03:45 PM.

On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ik las ergens (ik denk ergens in een walkthough) dat als je veel gebruik maakt van poison damage en de (goede) survivor skill "poison weapon" DD dan een pak gemakkelijker kan worden ... op die manier geloof ik wel dat het me zeker moet lukken om DD op niveau Hard uit te spelen.

Vroeger had ik veel last met die Wardrummers! Nu met poison weapon en poison bij me is het veel gemakkelijker deze te doden! Ook andere krachtigere vijanden in de omgeving van Aleroth en verderop gaan me beter af. Vooral ook met een bow en poison yes, goed!

Ik krijg van Dd precies nooit genoeg van lol...

Ben ik de enige die DD blijft "fun en verslavend" vinden?

Ik speel nu nooit meer op niveau "easy", altijd op normal of hard. Op normal speel ik nu met een warrior man en ook met een survivor vrouw. en ik heb nog nooit met een vrouwelijke heldin DD uitgespeeld! laugh

Gamige groetjes vanuit Rivertown wink


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Omdat ik reeds verschillende topic ben gestart, zal ik in dit topic mijn ervaringen met jullie delen wat betreft mijn "Hardcore" speelsessies.
De titel : Divine Divinity : gameplay-joy "delen" is ook van toepassing omdat ik, tot hiertoe zeker, Divine Divinity nu toch op een "andere" manier ervaar! smile

Ondanks dat ik DD reeds heel vaak heb gespeeld en nog veel vaker ben "begonnen",
toch is deze nieuwe soort speelstijl een verrijkende ervaring !!

Naam heldin: kent haar eigen naar (nog) niet. Ras : survivor.
Level : L 3 (nog groen achter d'r oren)
Bijna-dood-ervaringen : 1
Reden : Orc Warrior die me verraste en ik was onvoldoende voorbereid, hoe dom/stom van me! :hihi:
Dood (Game Over) : nul, 0
Skills : Lockpick (1), Identify (1), Meteorestrike (1).
Stats: later meer hierover. Ik heb al wel enkele extra's zoals + 19 op Magic en +20 op Vitality ...


Ik vind het type survivor wel toepasselijk om op Hardcore te spelen ! Ik moet inderdaad trachten te overleven tot op het einde ! Ik besef nu al dat dit veel geduld en doorzetting zal vergen en vooral ook belangrijk om acties op voorhand plannen (voor-denken ipv na-denken!)! Alles heel goed wikken en wegen en zorgen dat ik me niet laat verrassen !!
Dit laatste heb ik reeds mogen ervaren: ik steeg naar L 2, leerde de skill Meteorestrike en wilde even een paar Orcs afmaken net ten zuiden van Aleroth.

Alles ging goed na 2 Orcs en ik wilde terugkeren om uit te rusten, maar werd verrast door nóg een Orc en ik weet bij God niet waar die Orc zo plots vandaan kwam !! :hihi:
Ergste was het dat ik de spreuk die ik net leerde uitsprak en er NIETS gebeurde! Gelukkig was het maar 1 Orc, want ik merkte tot mijn ontzetting dat ik geen enkel flesje Manakracht bij me had!! Wel had ik honing bij me en kippeboutje, maar ik had net een stuk vlees gegeten ... dus kreeg letterlijk, maar ook figuurlijk, geen hap door mijn keel! Ook herinnerde ik me niets meer over de helende effecten van voeding. Dit moet ik zeker nader onderzoeken, mijn 'kennis' uitbreiden :hihi:
Ondertussen rende ik rondjes om de Orc zijn aanval met z'n bijl te ontwijken ... Ik had zelfs nog geen maliënkolder aan en een verroeste dolk was het beste wapen dat ik had... dus dan maar de radicale aanpak. De Orc te lijf gaande met mijn dolk voelde ik de levensenergie echter snel wegvloeien ... Gelukkig had ik wel voldoende flesjes levenselexir bij me smile !
Dit was mijn allereerste bijna-dood-ervaring ! Ik prijs me gelukkig dat ik nog adem !! biggrin


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Door het schrijven van voige post heb ik iets "nieuw" ervaren :
het voelt gek om mijn verhaal in het Nederlands te typen, ook al is dat mijn moedertaal !

Misschien ook wel omdat de 'game' in het engels is. Maar vooral, denk ik, omdat ik de laatste tijd in het engels heb geschreven op dit forum .
In het begin was ik erg onzeker over mijn "kunnen" op vlak van taalvaardigheid, maar dat is voor de engelse taal al veel minder. Duits gaat ook wel wat, maar vraag me niet om in de franse taal te schrijven of spreken !

Dus nu denk ik er heel sterk over om toch vanaf heden mijn ervaringen met de 'Hardcore' speelwijze in het engelstalige gedeelte van het forum te plaatsen. Ik vind het ook een beetje "lullig" om wél in het Nederlands te schrijven, maar daarbij heel wat Engelse woorden ertussen te plaatsen ! En dit gaat ook niet anders, want zie je het al voor je, een vertaling trachten te geven van bijvoorbeeld "Orc Warrior" of 'Skill'-namen gaan vertalen? ... Ik durf er zelfs niet aan beginnen ! :hihi:

Dit gezegd rond ik het hierbij af en kan je heel binnekort mijn avonturen in 'english language' lezen. wink


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !

Moderated by  Larian_QA, Lar_q, Lynn, Macbeth 

Link Copied to Clipboard
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5