At start, i am not very good in english, so excuse me, i do tripple post.
the first i said shortly my idea. After, in spoilers, why i think so.
My idea:
Stunning and other control skills must have chance on wotk, like it was in first Original Sin.
But i think, that idea with physical and magic defence nice too.
So, in my opinion, will be nice to do:
If target have 100% defence - chance to control them with stunning (ot other control skills) 0%.
If target have 70% defense - so skills have 30% chance to work.
And etc.
[b]On rus (my language)[/b]
[spoiler] Считаю, что систему брони и магической защиты надо переделать. А то зачастую выходят глупые ситуации - надо врага опрокинуть (оглушить, заморозить и так далее), но у него осталось чуть-чуть брони. А в следующий ход, когда снимаешь броню - его опрокидывать нет смысла, поскольку проще его убить.
Всегда, в Original Sin 1, CC (CrowdControl) делался на группу врагов, чтобы можно было их проще убить. Но в этой игре мы имеем ситуацию, что CC используется для добивания одиночного врага, чтобы тот не убежал.
Я думаю, что это сильнейшая глупость.
Считаю, что надо переделать систему защиты.
Так же считаю большой ошибкой то, что убрали шанс на срабатывание CC. Это добавляло игре дополнительный интерес и неожиданность.
Я думаю, было бы идеальным вернуть шанс прохождения CC в зависимости от количества защиты.
Если у цели 100% защиты - то шанс прохождения оглушения (и других CC) 0%.
Если у цели 60% защиты - то шанс оглушения 40%.
Если 10% защиты - то шанс прохождение оглушения 90%. [/spoiler]
[b]With google translate:[/b]
[spoiler] I believe that the system of armor and magic protection must be remade. And then often go silly situations - it is necessary to overthrow the enemy (find, freeze, and so on), but he had a little armor. And the next move, when you remove the armor - it does not make sense to overturn it, because it's easier to kill it.
Always, in Original Sin 1, CC (CrowdControl) was made on a group of enemies, so that it could be easier to kill. But in this game we have a situation that CC is used to finish off a single enemy so that he does not run away.
I think this is the strongest stupidity.
I think that we need to change the protection system.
Also, I think it's a big mistake to remove the chance of CC triggering. This added extra interest and surprise to the game.
I think it would be ideal to return the chance of passing CC depending on the amount of protection.
If the target has 100% protection - then the chance of passing the stunning (and other CCs) is 0%.
If the target has 60% protection, then the chance is 40%.
If 10% of the defense - then the chance of passing the stunning 90%. [/spoiler]
Last edited by Lebrucht; 20/09/17 07:41 AM.