Proficiat Larian Studios!! Ik speel tegenwoordig nog maar weinig games en als ik er al speel, dan meestal niet voor lang. Championship Manager is het enige wat ik constant speel en System Shock 2 heb ik een tijdje geleden ferm lang gespeeld (gekocht voor een superprijsje toen van €5). Ook Divine Divinity heb ik in eerste instantie gekocht voor de reden van een héél zacht prijsje, maar het was echt dubbel en dik de moeite waard mannen. Ik wil ook iedereen danken van het forum, omdat hier toch wel ferm nuttige tips staan, als ik vast mocht zitten (zoals bij die t**f van een Josephine, 2x!!). DD is nu zeker wel al een jaartje oud, maar in mijn ogen zag het er nog steeds als een topspel uit en dan nog eentje uit Belgïe!!
Ik heb nog enkele (misschien onnozele) suggesties :
- gooi die 'animal statues' eruit, want die dienen echt geen nut
- soms kwam ik momenten tegen waar de vegetatie een bepaalde doorgang blokkeerde. Ik kan begrijpen dat je soms een speler op een bepaalde plaats wil tegenhouden ofzo, maar ik zou graag hebben dat dat dan uit rotsen ofzo bestaat, omdat het nogal lullig is als je machtige krijger niet voorbij wat struikgewas raakt
- de persoonlijke hoek (in dit spel bvb. verliefd worden op iemand) mag veel meer uitgediept worden. Je komt haar pas héél op het einde tegen en dat vond ik spijtig. Als ik het mag zeggen, dit lijkt me in een andere RPG-reeks (Final Fantasy) beter geïntegreerd.
Verder wou ik nog opmerken dat ik het een zéér goede keuze vond om zo weinig echte filmpjes in het spel te steken. Een (begrijpelijke) intro en alleen dan nog als je op die gong slaat. Daarom vind ik het ook zo spijtig dat, als je de einddemon verslagen hebt, je een klein filmpje krijgt. Na al dat harde werk had ik héél wat meer verwacht (praten met Zandalor, onthaald worden in Rivellon, je geliefde ontmoeten,...). Eerlijk is eerlijk, dit vond ik de enige echte smet op het spel, maar dat liet me toch met een klein beetje wrang gevoel achter.
Maar alles bij elkaar was dit voor mij een héél toffe ervaring en ik zal in de nabije toekomst zeker het spel opnieuw spelen. Veel succes nog met de sequel!!