1) zoveel mogelijke punten voor/aan bepaalde skills toewijzen of
2) zoveel mogelijk verschillende nieuwe skills leren?
3) of nog anders? Want als ik voor vb Warrior ga, dan kan ik toch best diens skills in de 1e plaats verkiezen, of beter ook die van de Survivor of de MAge erbij, van in het begin

Veel verschillende skills zijn niet zo sterk als een gemaxte skill, maar sommige combinaties van skills zijn wel dodelijk, dus ja, het hangt helemaal van je zelf af.
het maakt niet uit welke skills je kiest. in de manual staat ook zo iets van 'een warior kan de survivor skill 'hide in shadows' ook handig vinden'.
selecteer gewoon de skills die voor jou het meest nut hebben.
En dan ook:
Ik las ergens op dit forum dat je "de beste spullen" zelf in het spel vind tijdens het avontuur, dus iets "kopen" is zinloos stond er...is dit zo of eerder de persoonlijke voorkeur van die persoon die dit schreef?

Het kan zijn dat je als je in het begin geen goede wapens vindt, en dan is het misschien slimmer om ze te kopen, maar de beste wapens vind je gewoon in de wereld.

Edit: ik heb ondertussen de manual doorgenomen, maar er wordt niet echt iets vertelt over die "Resistances"(lightning, fire, ...) ...Bij de start staan die alle 4 op '0', maar HOE en WAT bepaald dat deze kunnen stijgen?

voor zover ik weet, stijgen die alleen maar door voorwerpen met restitances-boosts of charms(ik kan natuurlijk verkeerd zijn)

[Linked Image from miniprofile.xfire.com]