Omdat ik reeds verschillende topic ben gestart, zal ik in dit topic mijn ervaringen met jullie delen wat betreft mijn "
Hardcore" speelsessies.
De titel : Divine Divinity : gameplay-joy "delen" is ook van toepassing omdat ik, tot hiertoe zeker, Divine Divinity nu toch op een "andere" manier ervaar!
Ondanks dat ik DD reeds heel vaak heb gespeeld en nog veel vaker ben "begonnen",
toch is deze nieuwe soort speelstijl een verrijkende ervaring !!
Naam heldin: kent haar eigen naar (nog) niet. Ras : survivor.
Level : L 3 (nog groen achter d'r oren)
Bijna-dood-ervaringen : 1
Reden : Orc Warrior die me verraste en ik was onvoldoende voorbereid, hoe dom/stom van me!
Dood (Game Over) : nul, 0
Skills : Lockpick (1), Identify (1), Meteorestrike (1).
Stats: later meer hierover. Ik heb al wel enkele extra's zoals + 19 op Magic en +20 op Vitality ...
Ik vind het type survivor wel toepasselijk om op Hardcore te spelen ! Ik moet inderdaad trachten te overleven tot op het einde ! Ik besef nu al dat dit veel geduld en doorzetting zal vergen en vooral ook belangrijk om acties op voorhand plannen (voor-denken ipv na-denken!)! Alles heel goed wikken en wegen en zorgen dat ik me niet laat verrassen !!
Dit laatste heb ik reeds mogen ervaren: ik steeg naar L 2, leerde de skill Meteorestrike en wilde even een paar Orcs afmaken net ten zuiden van Aleroth.
Alles ging goed na 2 Orcs en ik wilde terugkeren om uit te rusten, maar werd verrast door nóg een Orc en ik weet bij God niet waar die Orc zo plots vandaan kwam !!
Ergste was het dat ik de spreuk die ik net leerde uitsprak en er NIETS gebeurde! Gelukkig was het maar 1 Orc, want ik merkte tot mijn ontzetting dat ik geen enkel flesje Manakracht bij me had!! Wel had ik honing bij me en kippeboutje, maar ik had net een stuk vlees gegeten ... dus kreeg letterlijk, maar ook figuurlijk, geen hap door mijn keel! Ook herinnerde ik me niets meer over de helende effecten van voeding. Dit moet ik zeker nader onderzoeken, mijn 'kennis' uitbreiden
Ondertussen rende ik rondjes om de Orc zijn aanval met z'n bijl te ontwijken ... Ik had zelfs nog geen maliënkolder aan en een verroeste dolk was het beste wapen dat ik had... dus dan maar de radicale aanpak. De Orc te lijf gaande met mijn dolk voelde ik de levensenergie echter snel wegvloeien ... Gelukkig had ik wel voldoende flesjes levenselexir bij me
!
Dit was mijn allereerste bijna-dood-ervaring ! Ik prijs me gelukkig dat ik nog adem !!