Mijn favoriete wapens zijn deze die één of meer speciale damage aanrichten zoals frost, fire, lightning ... en ook deze die Mana of Life DRAIN benutten! Erg handig en leuk!
Vroeger heb ik vooral gezocht naar "Swords", maar laatst ontdekte ik een krachtig "Mace"!
De juiste waarden even vergeten, maar ik geloof dat deze zowel Mana Drain ALS fire damage kan doen en op Orcs heeft dat een ongelooflijk effect! Ze vallen als bosjes bij elkaar neer hahaha ... (bij wijze van spreken hé)... Machtig, dat wel! En dat terwijl de damage-waarde toch niet zo heel erg hoog ligt, maar de Orcs zijn niet goed bestand tegen fire damage!
Dat is ook het voordeel wel van Mage zijn in het begin van DD! Je kan dan al meteen meteorestrike gebruiken en orcs afmaken, heel snel stijgen met levels.
Wat ik wel heb opgemerkt met de verschillen tussen niveau Easy, Normal en Hard:Bij Hard zijn er niet méér vijanden heb ik de indruk, maar hebben die vijanden duidelijk wel méér Hitpoints(!) en ook betere andere waarden vermoed ik (armor, resistances, ...) en vooral:
ze "horen" en "zien" beter! Daardoor krijg je wel veel sneller "het idee" dat er meer vijanden zijn omdat ze vaak met velen tegelijk op je afkomen!! En dan is het soms beter je uit de voeten te maken, zeker als je een te kort aan potions of eten bij je hebt

"Cheaten" doe ik niet (meer)!
Ik heb het vroeger wel eens gedaan, maar dan is de LOL eraf vind IK tenminste toch. Het is net leuk en spannender dat je potions zelf moet zien te vinden, kopen, mengen en/of maken en op niveau Hard kan dit best eens lastig dan worden, maar ik kom er wel! Ooit speel ik DD op niveau Hard uit. Maar zover ben ik nog helemaal niet hahaha... Ik denk nu aan Level 12 met een karakter op Hard.
Tja, ik speel vaak met verschillende karakters en dan duurt het veel langer omdat ik graag afwissel.
Groetjes en tot de volgende...