Greg Zuschuk von Bioware hat da letztens in einem Interview was zu gesagt. Hier: http://www.gamesindustry.biz/articles/doctors-on-call

Quote

Greg Zeschuk: That's a great question. I think we're actually getting to the point where the acting is almost there. We talk a certain amount internally about whether you need to have combat as part of the experience. Are there possibilities to actually start separating pieces of the game and actually tailor it to the audience? Certainly the core gaming experience, folks that are used to playing games over the last ten years, they want to have those battle moments, and the fighting. But there are different audiences that would maybe just enjoy the story. I think it's actually possible. I think the interesting thing about it too is I don't know if it's even necessarily a technology thing. I think once we've got the breadth of audience available to us, there could be really good opportunities created by different people coming to games that are story-driven. And primarily, that's the main thing.


Und was Killerspiele angeht:

* Aus Politiker-Sicht ist Divinity ein "Killerspiel" (man bringt Leute um).

* Ich spiele seit 20 Jahren (oder wann war Wolfenstein 3D?) "Killerspiele". Die Zahl der Amokläufe in die ich involviert war hält sich in Grenzen.

* Politiker sind Spinner. Die sehen nur Wähler, Computerspieler sind keine Wähler, also kann man denen die Schuld zuweisen. Und die ganzen alten Säcke, die seit 30 Jahren aus reiner Gewohnheit die CDU wählen spielen schonmal gar nicht.

* Es läuft gerade eine Petition gegen das Verbot von Killerspielen. Die 50.000 wurden schon lange überschritten, damit muss die Regierung eine Sitzung dazu ansetzen (was das Bringt hat das Internet-Zensur-Gesetzt gezeigt. Nämlich gar nix).

* Ich wähle Piraten