Okay, the SecuROM support team said that my Log file is corrupted. (tried it 2 times)
So they sended me an email which says that I should collect some Logfiles from other people with the same problem and send them all to the same ticket I have so they can check if we have the same problem. So please, to all people with the starting Divinity 2 problem, create a log like in this tutorial:
http://www.securom.com/support_enduser.asp?t=1then put it into an archiv (like .rar) and upload it somewhere (for example uploaded.to or megaupload.com) and post the link in this thread.
I will check in 12 hours again and will send all the logs toghether with the ticket SecuROM gave me.
german version:
Das Securom Supportteam hat mir berichtet, dass mein Log file anscheinend immer defekt sei. Deshalb haben sie mich aufgefordert, dass die anderen User die das selbe Problem haben (Divinity 2 startet nicht, man kann nichts mehr machen, der Prozess Divinity2.exe ist vorhanden aber lässt sich nicht killen) auch Logfiles erstellen sollen und es mir geben, damit ich es mit dem Ticket welches ich von ihnen habe, via Email an sie senden kann.
http://www.securom.com/message.asp?m=analysis&l=geDas ist die deutsche Version der Anleitung. Ein Video wie das geht ist auch dabei. Bitte das Logfile anschließend in ein Archiv packen (z.B. .rar) und dann irgendwo hochladen (uploaded.to , megaupload.com , etc.) und anschließend den Link dazu hier in diesen Thread posten.
Ich werde in 12 Stunden nocheinmal vorbeischauen und alle Logfiles die ihr bis dahin gesendet habt sammeln und abschicken.
Ich bitte alle die dieses Problem gelöst haben wollen ein Logfile zu machen, danke.
I hope all people who want to solve this problem will create a logfile, thanks.