Ich habe "ihn" ja nicht wegen der Nase genommen (Cyrano de Bergerac ???) sondern wegen seiner Bedeutung ... : Gonzo ist ein "weirdo", ein Alien, ein unbekanntes Wesen, ein ... Einzelgänger. So fühle ich mich auch.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gonzo_(Muppet)

Ich zitiere mal aus diesem Artikel, um das deutlicher zu machen :

A running gag related to Gonzo is that it is not clear what species he is supposed to be, though some say he resembles a buzzard. John Cleese, in his appearance on the show, referred to him as "the ugly, disgusting little blue creature who catches cannonballs". In The Muppet Movie, Kermit, while having his inner conversation, says "And Gonzo, I don't know what he is. Looks a little like a turkey.", to which his inner self replied "Yeah, a little, but not much." In the film The Great Muppet Caper, he is shipped to England in a crate labeled "Whatever" (while Kermit the Frog and Fozzie Bear are respectively labeled "Frog" and "Bear"). In The Muppets' Wizard of Oz, Gonzo played a Tin Man-ish character primarily known as the "Tin Thing". In Muppet Babies, Gonzo (voice of Russi Taylor) was simply referred to as a "weirdo" or "blue weirdo". He has referred to himself as a "whatever", resigned to ignorance of his actual species. In one episode, he dreams that he is an anteater. In Muppets from Space, it is revealed that Gonzo is an alien. It is not clear whether this is to be considered a canonical statement of Gonzo's origins.

Gonzo the "Whatever"

It was in 1981 during The Great Muppet Caper that Gonzo solidified himself as a formal "Whatever." When Kermit, Fozzie and Gonzo were shipped to England in crates. Kermit's crate was labeled "Frog", Fozzie's was "Bear", and Gonzo's crate read "Whatever."

"Whatever" was used thereafter whenever Gonzo's species came into question. In one of the later Muppet comic strips, Gonzo is seen walking past a "Men" and "Women" bathroom to enter a third door labeled "Whatevers". He was called a "Whatever" in The Muppets Take Manhattan and Muppet Treasure Island. In Muppets From Space, Gonzo told Noah to put him down as a "Whatever" in his dream.

Mehr Bilder dazu hier: http://muppet.wikia.com/wiki/Gonzo

Daß er dort (auf dieser Wikipedia-Seite) auch "Gonzo der Großartige" heißt, ist aufgrund seiner ständigen Mißgeschicke, Abstürze und Unannehmlichkeiten bitterste Ironie.

Gonzo ist ein Einzelgänger, da er einzig in seiner Art ist, einer art, die niemand beschreiben kann, weil es keine weiteren davon gibt. Und weil er so einzigartig ist, kann er auch nicht verstanden werden, und das ist im Grunde bitterste Ironie, denn er gehört trotz seiner Andersartigkeit nun einmal zur Muppet-Show.

Niemand KANN ihn verstehen, gerade weil er so seltsam, so anders, so einzig-artig ist ... Er ist ein Alien, und im Grunde fühlt er sich selbst inmitten von tausenden von Muppets alleine - weil er der Einzigste seiner art ist.
Einer Art, die niemand kennt, und von der niemand weiß, wie damit umzugehen ist.

Und daher wird er oft mißverstanden ... viel zu oft ... und er weiß, daß er nicht verstanden werden kann ... und er macht Dinge, von enen er glaubt, daß sie richtig seien ... aber leider enden sie immer im Desaster ...

Ich sehe Gonzo als einen überaus einsamen und tragischen Charakter, weil er ... so anders ist.

Und mit Gonzo habe ich mich schon als kleiner Junge identifiziert.

Last edited by AlrikFassbauer; 28/12/07 12:46 AM.

When you find a big kettle of crazy, it's best not to stir it.
--Dilbert cartoon

"Interplay.some zombiefied unlife thing going on there" - skavenhorde at RPGWatch