Dank je wel scalla!!
Ik heb je nederlands best goed verstaan wink merci voor je moeite!

Nog enkele vraagjes, maar eerst mijn bevindingen:
ik weet nu zeker dat ik D II NIEt zal kunnen spelen op mijn huidige computer, tenzij ik hem upgrade met dual core en mogelijk moet ik ook een nog betere videokaart aanschaffen! Help, dat kost me al meteen véél centen! Ook al wil ik D II heel graag spelen, zoveel centen heb ik er niet voor over en zeker wil ik niet mijn pc upgraden, alleen voor 1 game! en dan enkeel tijd later vaststellen dat mijn pc-upgrade opnieuw onvoldoende blijkt voor weer een laatste nieuwe goede game!? Nee, dat nooit meer!
Daarom denk ik er nu over om over te stappen op een XBOX (of zijn er betere game-consoles dan deze XBOX?). Volgens een verkoper kan ik perfect spelen met een XBOX360 op mijn pc-flatscreen. Mijn TV zal niet lukken, heeft geen aansluitingen voor een gameconsole!!
Kort gezegd: een xbox 360 zal me minder kosten dan het upgraden van m'n pc... hoewel ik wel eens kan informeren wat het me kosten zal als ik overstap naar een dual core! (dit kan met mijn huidige pc-(case) )... maar ik vermoed dat géén goedkoe grap zal worden!

Hier komen dan m'n vragen:
1) als ik een XBOX koop en aansluit op mijn pc-flatscreen: moet ik dan ook mijn pc opzetten? Ik hoop van NIET, zodat ik veel energie kan besparen! (ik heb een pc-voeding van ca 500 watt!)
2) zijn er verschillen tussen de PC-versie en de Xbox-versie voor Divinity II Ego Draconis?
En zo ja, welke verschillen?
3) ik las een review over D II en las dat er ook heel wat "behendigheid" nodig is in D II, vooral bij het vliegen als Dragon ! Help help, dit is helemaal niet mijn sterkste kant, zeker niet als het om "snelle" acties moet gaan!! frown ...
Persoonlijk denk ik dan dat ik handiger zal zijn met een gamepad zoals dat bij een XBOX het geval is, dan dat ik op de pc via de muis en/of toetsenbord moet spelen...
Wie heeft ervaring met die behendigheidsacties (in D II of een andere game) met muis/toetsenbord tegenover met een gamepad?

Alvast allen veel dank voor alle respons!

Groetjes aan alle RPG-fans en RPG-spelers wink

On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !