Een X-Box (360) is vergelijkbaar met een Playstation (2/3), de X-Box is eigenlijk Microsoft's antwoord op de de succesvolle creatie van Sony (de PS dus).
Een Xbox/PS is inderdaad handiger voor de gamer met een beperkt budget, en je kan ook geen installatieproblemen hebben, maar de voorkeur voor een console of PC hangt van persoon tot persoon af.
Persoonlijk verkies ik PC-games, omdat ze in het algemeen meer aanpasbaar zijn naar eigen wensen(denk maar aan al die modding communities die bestaan).
Een console is handiger voor de gamer die graag met vrienden speelt, aangezien je dan enkel een extra controller moet inpluggen. Bij PC's zou je dan al een LAN-netwerk moeten opzetten.
Oorspronkelijk was ik een PC-gamer, ben dan een periode overgestapt op de PS 2. Dat beviel me wel, maar er kwamen meer en meer spellen uit die enkel beschikbaar waren op PC, dus ben ik weer overgestapt op PC en nu haal ik enkel nog mijn console uit als er vrienden langskomen.
Maar zoals ik al zei, het is persoonlijk voorkeur!
Je kan eventueel een console gaan huren bij Game Mania en dan ook direct Divinity 2(en misschien een paar andere games). Dan weet je direct of het je bevalt of niet!