Dank je wel Willem

Ja, ik ben van België

.
Maar omdat ik weinig respons krijg in dit gedeelte van het forum (lange tijd geleden was het hier wel nog meer bezocht hihi), ben ik maar grotendeels overgestapt op het engelstalige gedeelte

.
Ik vind al bij al dat ik het daar niet slecht vanaf breng, want ik ben nooit sterk geweest in taalvaardigheid ... ik ben meer thuis in wiskundige gerelateerde vakken en creatieve vakken zeker ook. Maar goed, dit gezegd zijnde ... tja, filosoferen kan ik ook wel lol ...
En ja, ik heb een vraagste met D II ! Iets waar ik al bijna van in het begin van D II mee zit:
De quests voor Naberius!! (Vigor Mortis) Ik kan maar niet vinden hoe dit op te lossen!! Waar kan ik een aanknopingspunt vinden voor Naberius z'n probleem (hij is een Necromance, maar de "creatures" die hij kan maken vluchten steeds weg zegt hij en nu moet ik daarop iets vinden!) Maar wat???
Ook heb ik in Brocken Valley Village nog steeds 2 afgesloten luiken:
1) rechts van de kapel is er een luik en kan het niet via lockpick openen...
2) in het huis van Derk, de smid, is er ook een luik naar z'n kelder die ik niet kan openen met lockpick ... Een hint?
Nu, het zou kunnen dat ik bepaalde Quests "anders" had moeten oplossen zodat ik wel toegang zou hebben gekregen? Geen idee.
Maar vooral dat met Naberius speelt me al anderhalve week parten

...
Ik heb al ook van alles geprobeerd: eerst dacht ik dat ik misschien een bepaalde Skill moest verwerven (Charm ofzo) ... of ik moet een of ander boek vinden voor hem of een bepaald drankje (?),zodat Naberius de "kennis" van het goed voortbrengen van een creature opnieuw kan uitvoeren ...?
Ook de quest die Richard me heeft gegeven , het verzamelen van Goblinharten, blijft "open" staan ... en ik kan voorlopig geen Goblinharten meer vinden ...
En ten laatste zit ik nu vast onderin de Battle Tower ... Ik heb daar een man ontmoet (Grimm) die het beu is om voor Laiken te werken .. maar ik zit daar strop met die omgeving:
ik heb 2 maal een hoop stenen met explosieven laten ontploffen .. heb sleutel gevonden van een kist achter 2e hoop ontplofte rotsblokken ... er is daar een lift met 4 etages ... Ik heb alle vijanden kunnen verslaan en ene daarvan liet een sleutel vallen .. heb ook een verborgen ruimte gevonden ... Maar op 2 etages kan ik niet veel verder gaan dan tot een afsloten poort! Ik dacht eerst dat ik die moest opblazen, maar heb dat geprobeerd, maar is niet mogelijk.

Ik weet echt niet meer hoe ik daar verder moet. En Sassan is ook weer verdwenen en die gevangene die ik heb vrijgelaten is ook weg (natuurlijk) lol ...
Alvast dank voor elke tip!