Gisteren ben ik met een nieuwe held begonnen in Divinity II Ego Draconis. Jammer genoeg had ik maar even tijd en vertoeft mijn held, "Drahume" (EDIT: dit wordt de held z'n naam), op dit moment nog in Farglow. Hij heeft al glinsterende ogen en kan al gedachten lezen .... en hij geniet volop van een rustig leventje in Farglow ... Dat die Rhode maar wat geduld heeft.. die zal me niet afjagen !
Dit keer wil ik de uitdaging aangaan om, zoals ze het noemen in 't engels, op Hardcore mode te spelen ! Daarbij kies ik moeilijkheidsgraad "High".
Ik heb al het een en ander gelezen over dit soort manier van een RPG game spelen (Gothic games) en het spreekt me enorm aan. Toch wil ik dat voorbeeld niet klakkeloos nabootsen en start alvast met eigen "regels" die ik wil/zal volgen.
Hieronder al een opsomming van de Regels (latere aanvullingen zijn zeker mogelijk en iedereen mag suggesties geven

).
REGELS voor Divinity II Ego Draconis op Hardcore Challenge (HC): 1. Laden en herladen van het spel: dit dient enkel om een speelsessie te beginnen (laden) of te stoppen (afsluiten). Herladen is tijdens een speelsessie verboden!! Als je het spel zou opslaan dient dit enkel om de sessie te stoppen!
Eén uitzondering is er : als het spel vastloopt (PC of Xbox) of een bug zich voordoet die verplicht om te herladen.
Dus: er mag nooit worden herladen om betere items (loot) te bekomen of een vergissing (verkeerde dialoogopties gekozen, enz) recht te zetten !2. Als m'n held(in) dood gaat : GAME OVER ! Er zijn dan 2 mogelijkheden, ik volg A ( vanwege TE weinig tijd! Toch is het mijn betrachting dat mijn held NOOIT echt dood zal gaan, dat mag echt niet gebeuren !).
A. start de volgende speelsessie op de plek waar je de vorige sessie bent gestopt. ...
B. Speel het nog harder en begin helemaal opnieuw!! (als je tijd teveel hebt
) ...3. ... EN vervolgens noteer je de held z'n status bij overlijden!
a * naam held .... he/she ... RIP (is dat wel zo ?
)
b * level
c * doodsoorzaak (gedood door ... verbrand ... )
d * de plaats van het onheil
e * statistieken (stats) en vaardigheden (skills)
f * je uitrusting (gear) en bonussen
g * een korte omschrijving van je avontuur en hoe je leerde uit je fout(en). 4. Quest rewards en ervaringspunten (XP) :
Kies altijd voor de reward met de minste XP punten. Dat levert wel meer goud op waarmee je betere uitrusting (equipment) kan kopen en drankjes ook.5. Huppelende konijntjes & waggelende eenden: laat ze "leven" !6. Vaardigheden (Skills) die niet gepast zijn :
Mindreading : omdat het aantal negatieve XP-punten (XP dept) dan verminderen zal !
Wisdom : omdat het aantal XP-punten dan vermeerderen zal !7. Hoofddoelen van HC spelen zijn:
* een "andere soort" speelervaring beleven !
* er plezier aan hebben, anders kan je er beter niet aan beginnen.
* dat héél de game een uitdaging blijft ! (reden dat ik zo min mogelijk XP wil vergaren!)
* leer de vijand beter kennen en ontdek diens zwakke kant(je) zodat je jouw strategie kan aanpassen!Vereist zijn : geduld, doorzetting, kunnen verdragen dat je mogelijk "ECHT" dood kan gaan als je onvoorzichtig bent! Je kweekt een andere soort mentale ingesteldheid volgens ik vermoed.
De uitdaging : kan je heel het spel uitspelen zonder één keer echt dood te gaan? En zo niet, hoeveel keren ben je dan gestorven eer je het spel uitgespeeld hebt? Dus om ter minste keren dood gaan is dé uitdaging en natuurlijk liefst nooit "Game Over" ... tenzij je echt op het einde van het spel bent aangekomen ...
Binnenkort méér en wie weet vertel ik hier wel de "avonturen" die m'n held in Rivellon beleven zal !
PS:
Wie durft het ook aan om Divnity II Ego Draconis (en eventueel daarna verder Flames of Vengeance!) op Hardcore niveau te spelen ???