Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Monkey Tales : De Bibberburcht van Draconion

Ik heb dit educatieve spel onlangs via de Laian Vault gekocht en ja wadde, een keitof en leerrijk spel ! smile

Het is dan wel voor leerlingen van het 5e leerjaar, maar ook ik, 37 jaar, heb het van tijd tot tijd best lastig met de wiskundige vraagstukjes en vooral het snelrekenen, ppfff.... best wel een mooie uitdaging !
En, vooral goed om mijn wiskunde van jaren terug op school wat op te frissen
én
het is ook een goede training voor m'n geheugen !

Hoe dan ook, een erg leuk spel !
En het andere spel van Monkey Tales (De Vallei van de Jakhals) belandt later zeker ook nog bij m'n collectie "educatieve games" :hihi: ...
Zo heb ik van BrainGame ook al verschillende spellen in huis, erg leuk én leerrijk (Chemicus, Fysicus en Biotopia zijn ook in het nederlands verkrijgbaar, heb ik, de overige in het Duits, waarvan ik Physicus II en Chemicus II heb).

Toch biedt Monkey Tales méér omdat het gerichter inspeelt op het "spelend leren" d.m.v. al die oefeningen die je verplicht bent te maken wil je verder in dit spel komen !
Neem ik even een voorbeeld van één van die educatieve spellen van BrainGame : Chemicus. Hierin moet je ook puzzels oplossen d.m.v. opzoekwerk in het "Leergedeelte", maar eens je dan de oplossing kent lees je niet echt veel meer (weinig "herhaling") in dat "Leergedeelte" en vergeet je veel kennis vrij vlug. Ook vermoed ik sterk dat ik Monkey Tales games véél vaker opnieuw zal spelen, terwijl ik bvb Chemicus (alla "adventure genre) 1 maal speel en na wat jaartjes nog eens opneem (misschien). Toch heeft Chemicus ertoe bijgedragen dat ik chemie sindsdien veel interesanter en leuker vindt dan voorheen ! Dus zelfs bij educatieve adventure games loont spelenderwijze leren zeer zeker ! smile

In Monkey Tales is het daarentegen fantastisch hoe het effect van "herhalend oefenen" écht wel werkt en dit héél sterk inspeelt op het lang blijven onthouden !
Giet dit alles in een leuk jasje zodat kinderen (én volwassenen zoals ik hahaha ) spelenderwijze leren en je scoort een ware hit !

Ook het logisch denken wordt grondig getest in het "speel-gedeelte" waar je held(in) allerlei soort puzzels moet trachten op te lossen ... zoals blokken verschuiven, spiegels verzetten, magneten activeren d.m.v. ... zoek het maar even uit ... en ook nog opletten dat je niet gepakt wordt door een spook, een ridder, ... :hihi:

Verder vind ik de "tussenfilmkes" heel erg leuk en komisch (van de docent en zijn assistente, tenminste, dat "denk" ik dat ze zoiets zijn) ! biggrin
En bovendien heb ik het "gevoel" dat deze twee personen 2 van het Larian Team zijn delight

Kortom, wat mij betreft zijn de Monkey Tales spellen
een echte voltreffer !!!

On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
M
Chronicler
Chronicler
M
Hey Joram, leuk te horen dat je je met Monkey Tales amuseert! De puzzel-levels zelf zijn gemaakt door iemand die ook de Divinity II puzzels maakte, dus dat zal je soms wel merken. smile

I am in blood
Stepp'd in so far, that, should I wade no more,
Returning were as tedious as go o'er.
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Het zijn erg leuke puzzels ! smile
Vooral puzzles waarbij ik goed loogisch moet nadenken vind ik de max ... !
Alleen wanneer m'n heldje iets "snel" moet uitvoeren vind ik dat erg lastig, maar ja, het mag ook niet té gemakkelijk zijn hé ? :hihi:

Komt het derde spel Monkey Tales : Monkey Labs later ook te koop staan op de Larian Vault?

On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
M
Chronicler
Chronicler
M
Van Monkey Labs heb ik geen idee, maar er zullen zeker nog nieuwe Monkey Tales volgen (zoals De Crypte van Aviath en Het museum van alles en nog wat).

I am in blood
Stepp'd in so far, that, should I wade no more,
Returning were as tedious as go o'er.
old hand
old hand
Originally Posted by Joram
En bovendien heb ik het "gevoel" dat deze twee personen 2 van het Larian Team zijn delight

Nee, 't zijn professionele acteurs, hoor smile Zelfs bekend van op tv.

En bedankt om de games te spelen! Vertel het voort wink

E
stranger
stranger
E
Beste,

Mijn dochter heeft het spel "Monkey Tales: de bibberburcht..."
Ze zit in het spel vast aan de waterput (level 4). Ze weet echt niet wat ze daar moet doen en kan niet verder. Kunnen jullie ons op weg helpen?

mvg

Eva

Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Heeft ze al getracht om op "Hint" te klikken (rechts bovenaan het scherm) ?

Ik kan me niet meteen herinneren of ik al zover ben en zo ja, wat ik toen heb gedaan.

Veel succes wink

I
stranger
stranger
I
lol. am i the only person who have never know what you said??

Moderated by  ForkTong, Larian_QA, Lynn, Macbeth 

Link Copied to Clipboard