Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
#567551 05/08/15 07:53 AM
Joined: Aug 2015
B
stranger
OP Offline
stranger
B
Joined: Aug 2015
Bonjour,

depuis une mise à jour Mac... plus moyen de jouer.
le jeu plante au démarrrage.
je l'ai acheté directement sur l'appstore.
que faire ?

bien cordialement,

y a t il un moyen de l'exporter vers steam ? (qui pour le moment ne plante pas)

ps : je suis en bêta 4 de El Capitan... oui je sais... fallait pas.

briffoteauxm #567552 05/08/15 08:32 AM
Joined: Mar 2003
Location: Canada
Support
Offline
Support
Joined: Mar 2003
Location: Canada
(Google Traduction)

Il n'y a pas moyen de convertir une version App Store à la vapeur.

Quelle a été la mise à jour Mac? La version App Store travaillait avant cette mise à jour, ou que tu viens de l'installer?


Essayez de naviguer à la '~/Documents/Larian Studios' dossier et sous-dossier de renommer la 'Divinity Original Sin'.
Ce dossier contient les sauvegardes de jeux, fichiers de configuration et un dossier de cache de niveau. Supprimer ou renommer il obtiendra le jeu de la recréer au démarrage; jouer le jeu à partir d'un compte d'utilisateur OSX différente aurait pour effet de faire la même chose.
Après cela, voir si vous pouvez commencer à D: OS. Si oui, créer un nouveau profil, la sortie et puis copier un couple sauve du dossier renommé dans le dossier de sauvegardes le profil nouvellement créé. Si cela vous permet de charger les sauvegardes, déplacer le reste d'entre eux plus.
Si cela ne vous aide pas, supprimez les nouveaux documents dossier D: OS et renommer l'original de retour.


Il ya une façon de vérifier le dossier d'installation avec la version App Store:

Terminal
bash-3.2$ cd /Applications/
bash-3.2$ codesign -vvv Divinity\ -\ Original\ Sin.app

Cela prend un certain temps, et la sortie de la volonté des lignes commençant par '--Préparé' ou '--validated'. Si tout va bien, il se terminera par:

Divinity - Original Sin.app: valable sur le disque
Divinity - Original Sin.app: satisfait son exigence désignée



~~


There is no way to convert an App Store version to Steam.

What was the Mac update? Was the App Store version working before this update, or did you just install it?


Try browsing to the '~/Documents/Larian Studios' folder and renaming the 'Divinity Original Sin' subfolder.
This folder contains the saved games, configuration files and a level cache folder. Deleting or renaming it will get the game to recreate it on startup; playing the game from a different OSX user account would effectively do the same thing.
After that, see if you can start D:OS. If so, create a new profile, exit and then copy a couple saves from the renamed folder into the newly created profile's savegames folder. If that lets you load the saves, move the rest of them over.
If that doesn't help, delete the new Documents D:OS folder and rename the original back again.


There is a way to verify the install folder with the App Store version:

Terminal
bash-3.2$ cd /Applications/
bash-3.2$ codesign -vvv Divinity\ -\ Original\ Sin.app

This takes a while, and will output some lines starting with '--prepared' or '--validated'. If everything is fine, it will end with:

Divinity - Original Sin.app: valid on disk
Divinity - Original Sin.app: satisfies its Designated Requirement

briffoteauxm #567553 05/08/15 09:07 AM
Joined: Aug 2015
B
stranger
OP Offline
stranger
B
Joined: Aug 2015
merci de la r駱onse :

oui la version marchait avant la mise jour.

pour le reste : je teste tout l'heure et je vous tiens au courant.

briffoteauxm #567558 05/08/15 01:58 PM
Joined: Aug 2015
B
stranger
OP Offline
stranger
B
Joined: Aug 2015
so !

it's work (i have renamed the folder) until i am in town... when i am in : crash every 10 s.

best,


briffoteauxm #567559 05/08/15 02:23 PM
Joined: Mar 2003
Location: Canada
Support
Offline
Support
Joined: Mar 2003
Location: Canada

If you lower the game resolution and drop the graphics quality to Very Low, does that make a difference?

What about setting a frame rate cap, if it is not already enabled?

If you press the 'Cmd' key at game startup, you can try enabling everything in the 'Workaround' section. If that helps, you can repeat the process and selectively remove workarounds until you have just the one(s) needed.


If that doesn't help, please email supportdos@larian.com, with your system specs and a recent crash report.
To get system specs you can use the 'System Report' button from the 'About This Mac' Apple menu item or the 'System Information' app (in the utilities folder). Crash reports are collected in the "Console" application.

Raze #567560 05/08/15 02:42 PM
Joined: Aug 2015
B
stranger
OP Offline
stranger
B
Joined: Aug 2015
i have send the files.

best,

briffoteauxm #567562 05/08/15 05:38 PM
Joined: Mar 2003
Location: Canada
Support
Offline
Support
Joined: Mar 2003
Location: Canada

OSX 10.11 is not supported. It is still in early beta, so hopefully future updates may help, and it isn't a case of the changes causing a conflict with the game.


Moderated by  Bvs, Larian_QA, Lar_q, Lynn, Raze 

Link Copied to Clipboard
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5