My suggestions for improvements and improvements - 15/10/20 09:49 AM
Доброго времени Ñуток! Прошу Ð¿Ñ€Ð¾Ñ‰ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð·Ð° плохой английÑкий, но мне очень хочетÑÑ Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ð°Ñ‚ÑŒ в улучшении моей любимой игры, прошу Ñильно не критиковать:)
Мои идеи по улучшению:
УлучшениÑ:
1)Ð˜Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿Ñ€Ð¸ загрузке игры очень атмоÑферные и привÑзывают игроков к более "живым" перÑонажам игры, ÑÐµÐ¹Ñ‡Ð°Ñ Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¾Ñ‡ÐµÐ½ÑŒ краÑивые но их мало. Предложение: Больше Клип Ðртов при загрузке (можно добавить Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð²Ñех значимых перÑонажей и извеÑтных игроку меÑÑ‚, по мере Ð¿Ñ€Ð¾Ñ…Ð¾Ð¶Ð´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð³Ñ€Ñ‹ (разведал или ÑтолкнулÑÑ Ñ Ð¿ÐµÑ€Ñонажем поÑвилÑÑ Ð½Ð¾Ð²Ñ‹Ð¹ Клип Ðрт - как доÑтижение) - Ñто еще больше привÑжет игроков и игре, они будут ценить и любить Ñту игру когда будут ее узнавать)
2)ПоÑле уÑпешной загрузки Ñохраненной игры, нужно добавить кнопку "начать игру", еÑли игрок, Ð¾Ð¶Ð¸Ð´Ð°Ñ Ð·Ð°Ð³Ñ€ÑƒÐ·ÐºÐ¸ уÑпел отойти от компьютера, или хочет раÑÑмотреть Клип Ðрт.
3) Ð”Ð²Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿ÐµÑ€Ñонажей бывают ОЧЕÐЬ дерганные, Ñто иногда разрывает шаблоны образа живого перÑонажа. Предложение - ввеÑти ограничение на макÑимальную ÑкороÑÑ‚ÑŒ Ð´Ð²Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ (момент дерганного уÑÐºÐ¾Ñ€ÐµÐ½Ð¸Ñ ÐºÐ¾Ð³Ð´Ð° перÑонаж мгновенно менÑет позу), либо заменить мгновение уÑкорÑющиеÑÑ Ð´Ð²Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð½Ð° более плавную динамику Ð´Ð²Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ "sqrt(​x)" - не будет так Ñильно заметно.
4) Добавить возможноÑÑ‚ÑŒ пользовательÑких пометок на картах меÑтноÑти (пользователи могут отменить интереÑные меÑта и напиÑать что то о них)
5) Карты подземелий - во вÑех ÑериÑÑ… БГ были интереÑные карты подземелий, они выглÑдели очень атмоÑферно, в БГ3 их нет, Ñчитаю Ñто очень важным моментом. Предложение: добавить карты подземелий и помещений.
Проблемы:
1)ИллюÑтрации при загрузке ÑменÑÑŽÑ‚ÑÑ Ñлишком быÑтро, не уÑпеваешь их раÑÑмотреть. Предложение: замедлить Ñмену Клип Ðртов (в 3-4 раза медленнее)
2)Вид объектов над головой и Ñтен ломают шаблоны, иногда Ñ‚Ñ‹ хочешь раÑÑмотреть дерево - но оно пропадает, иногда Ñ‚Ñ‹ хочешь продолжить бой, но чаÑÑ‚ÑŒ Ñтены/потолка закрывает вид, оÑобенно где еÑÑ‚ÑŒ балки и колонны. Предложение: можно добавить режим клаÑÑичеÑкой изометрии Ñ Ð¾Ñ‚ÐºÑ€Ñ‹Ñ‚Ñ‹Ð¼ верхом, когда верх вÑегда был открыт как было в БГ1 и БГ2 (Ð´Ð»Ñ Ð»ÑŽÐ±Ð¸Ñ‚ÐµÐ»ÐµÐ¹ клаÑÑичеÑкого вида)
Good day! I apologize for poor English, but I really want to help improve my favorite game, please do not criticize much
My ideas for improvement:
Improvements:
1) The images when loading the game are very atmospheric and tie players to more "live" characters in the game, now the images are very beautiful, but there are few of them. Suggestion: More Clip Art when loading (you can add images of all significant characters and places known to the player, as you progress through the game (scouting or encountering a character, a new Clip Art appeared - as an achievement) - this will further bind the players and the game, they will appreciate and love this game when they recognize it)
2) After successfully loading the saved game, you need to add the "start game" button if the player, while waiting for the download, managed to leave the computer, or wants to view Clip Art.
3) The movements of the characters are VERY jerky, this sometimes breaks the templates of the image of a living character. The proposal - to introduce a restriction on the maximum speed of movement (the moment of jerky acceleration when the character instantly changes his pose), or to replace the moment of accelerating movement with a smoother dynamics of movement "sqrt (x)" - will not be so noticeable.
4) Add the ability to custom mark on the maps of the area (users can cancel interesting places and write something about them)
5) Dungeon maps - in all BG series there were interesting dungeon maps, they looked very atmospheric, they are not in BG3, I think this is a very important point. Suggestion: add maps of dungeons and rooms.
Problems:
1) The illustrations change too quickly when loading, you don't have time to see them. Suggestion: slow down the clip art change (3-4 times slower)
2) The view of objects above the head and walls breaks patterns, sometimes you want to see a tree - but it disappears, sometimes you want to continue the fight, but part of the wall / ceiling obscures the view, especially where there are beams and columns. Suggestion: you can add a classic isometric view with an open top, when the top was always open as it was in BG1 and BG2 (for fans of the classic look)
Мои идеи по улучшению:
УлучшениÑ:
1)Ð˜Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿Ñ€Ð¸ загрузке игры очень атмоÑферные и привÑзывают игроков к более "живым" перÑонажам игры, ÑÐµÐ¹Ñ‡Ð°Ñ Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¾Ñ‡ÐµÐ½ÑŒ краÑивые но их мало. Предложение: Больше Клип Ðртов при загрузке (можно добавить Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð²Ñех значимых перÑонажей и извеÑтных игроку меÑÑ‚, по мере Ð¿Ñ€Ð¾Ñ…Ð¾Ð¶Ð´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð³Ñ€Ñ‹ (разведал или ÑтолкнулÑÑ Ñ Ð¿ÐµÑ€Ñонажем поÑвилÑÑ Ð½Ð¾Ð²Ñ‹Ð¹ Клип Ðрт - как доÑтижение) - Ñто еще больше привÑжет игроков и игре, они будут ценить и любить Ñту игру когда будут ее узнавать)
2)ПоÑле уÑпешной загрузки Ñохраненной игры, нужно добавить кнопку "начать игру", еÑли игрок, Ð¾Ð¶Ð¸Ð´Ð°Ñ Ð·Ð°Ð³Ñ€ÑƒÐ·ÐºÐ¸ уÑпел отойти от компьютера, или хочет раÑÑмотреть Клип Ðрт.
3) Ð”Ð²Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿ÐµÑ€Ñонажей бывают ОЧЕÐЬ дерганные, Ñто иногда разрывает шаблоны образа живого перÑонажа. Предложение - ввеÑти ограничение на макÑимальную ÑкороÑÑ‚ÑŒ Ð´Ð²Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ (момент дерганного уÑÐºÐ¾Ñ€ÐµÐ½Ð¸Ñ ÐºÐ¾Ð³Ð´Ð° перÑонаж мгновенно менÑет позу), либо заменить мгновение уÑкорÑющиеÑÑ Ð´Ð²Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð½Ð° более плавную динамику Ð´Ð²Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ "sqrt(​x)" - не будет так Ñильно заметно.
4) Добавить возможноÑÑ‚ÑŒ пользовательÑких пометок на картах меÑтноÑти (пользователи могут отменить интереÑные меÑта и напиÑать что то о них)
5) Карты подземелий - во вÑех ÑериÑÑ… БГ были интереÑные карты подземелий, они выглÑдели очень атмоÑферно, в БГ3 их нет, Ñчитаю Ñто очень важным моментом. Предложение: добавить карты подземелий и помещений.
Проблемы:
1)ИллюÑтрации при загрузке ÑменÑÑŽÑ‚ÑÑ Ñлишком быÑтро, не уÑпеваешь их раÑÑмотреть. Предложение: замедлить Ñмену Клип Ðртов (в 3-4 раза медленнее)
2)Вид объектов над головой и Ñтен ломают шаблоны, иногда Ñ‚Ñ‹ хочешь раÑÑмотреть дерево - но оно пропадает, иногда Ñ‚Ñ‹ хочешь продолжить бой, но чаÑÑ‚ÑŒ Ñтены/потолка закрывает вид, оÑобенно где еÑÑ‚ÑŒ балки и колонны. Предложение: можно добавить режим клаÑÑичеÑкой изометрии Ñ Ð¾Ñ‚ÐºÑ€Ñ‹Ñ‚Ñ‹Ð¼ верхом, когда верх вÑегда был открыт как было в БГ1 и БГ2 (Ð´Ð»Ñ Ð»ÑŽÐ±Ð¸Ñ‚ÐµÐ»ÐµÐ¹ клаÑÑичеÑкого вида)
Good day! I apologize for poor English, but I really want to help improve my favorite game, please do not criticize much
My ideas for improvement:
Improvements:
1) The images when loading the game are very atmospheric and tie players to more "live" characters in the game, now the images are very beautiful, but there are few of them. Suggestion: More Clip Art when loading (you can add images of all significant characters and places known to the player, as you progress through the game (scouting or encountering a character, a new Clip Art appeared - as an achievement) - this will further bind the players and the game, they will appreciate and love this game when they recognize it)
2) After successfully loading the saved game, you need to add the "start game" button if the player, while waiting for the download, managed to leave the computer, or wants to view Clip Art.
3) The movements of the characters are VERY jerky, this sometimes breaks the templates of the image of a living character. The proposal - to introduce a restriction on the maximum speed of movement (the moment of jerky acceleration when the character instantly changes his pose), or to replace the moment of accelerating movement with a smoother dynamics of movement "sqrt (x)" - will not be so noticeable.
4) Add the ability to custom mark on the maps of the area (users can cancel interesting places and write something about them)
5) Dungeon maps - in all BG series there were interesting dungeon maps, they looked very atmospheric, they are not in BG3, I think this is a very important point. Suggestion: add maps of dungeons and rooms.
Problems:
1) The illustrations change too quickly when loading, you don't have time to see them. Suggestion: slow down the clip art change (3-4 times slower)
2) The view of objects above the head and walls breaks patterns, sometimes you want to see a tree - but it disappears, sometimes you want to continue the fight, but part of the wall / ceiling obscures the view, especially where there are beams and columns. Suggestion: you can add a classic isometric view with an open top, when the top was always open as it was in BG1 and BG2 (for fans of the classic look)