Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Page 4 of 4 1 2 3 4
Joined: Jun 2003
old hand
Offline
old hand
Joined: Jun 2003
Ge kunt er anders nog altijd 1 of andere marketingterm tegen aan zwieren smile
inspiratie opdoen voor DD2 of ge noemt het After release research ofzo smile

Joined: Apr 2005
veteran
Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoi div , div2 en beyond fans,

ik wil jullie allen bedanken voor alle hints, uitleg, verduidelijkingen, enz... die ik al op dit forum heb gekregen :
thankyou

Ik speel het spel Divine Divinity momenteel weer veel (het blijft op mij een verslavend effect hebben héhé grin ).
Het lijkt wel of ik DD helemaal wil binnenste buiten keren hahaha ...

Heel DD en BD zijn knap in elkaar gestoken! Hoe maken ze het toch, zulke RPG-games, dat vraag ik me vaak af!

Soms droom ik er over dat ik meehelp om een RPG als DD te maken .. en dan zie ik mezelf al tekeningetjes maken voor nieuwe ontwerpjes voor items, monsters, karakters of ik fantaseer over leuke nieuwe ideetjes bedenken grin

Maar lijkt me erg moeilijk!! Men moet met zo enorm veel rekening houden !
En er komt zo enorm veel bij kijken ook, te veel om op te noemen oops

Ook wil ik hierbij vermelden dat ik dit vernieuwde forum heel tof vind en grafisch erg mooi! Een aangename grote verbetering, ook zeker op vlak van gebruiksvriendelijkheid enz !
Net zoals in DD is de grafische vormgeving niet alles! Dan mag het "grafisch" nog zo indrukwekkend (en met de laatste nieuwste snufjes op grafisch vlak!) zijn,
zonder een goede inhoud geen interessante RPG (of forum)! wink

Veel dank aan Studio Larian en fans!

En welverdiend ... claphands


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
veteran
Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Even een kleine Poll houden :

Speelt er momenteel nog iemand Divine Divinity?(of Beyond Divinity?)
En zo ja, hoe vaak dan?


1) nooit meer
2) zelden (ca 1 keer per jaar gemiddeld)
3) soms (ca 1 keer per week gemiddeld)
4) vaak (ca 1 keer per dag gemiddeld)
5) met periodes meer en dan weer hele tijd niet...
6) nog op andere manier

Ikzelf val onder optie 5.


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Jul 2005
Location: Belgium
old hand
Offline
old hand
Joined: Jul 2005
Location: Belgium
Ik val ook onder optie 5, alhoewel het nu toch al een hele tijd geleden is sinds ik het nog eens Divine Divinity gespeeld heb. Momenteel verkies ik spellen die ik geminimaliseerd kan spelen of die X-Fire in-game ondersteuning hebben. DD heeft geen een van de twee, dus is het een van die spellen die ik opzij hou voor als ik mij eens echt verveel.


Joined: Apr 2006
Location: Belgium
member
Offline
member
Joined: Apr 2006
Location: Belgium
Categorie 5 voor mij ook. Om eerlijk te zijn, ik heb DD nog nooit helemaal uitgespeeld. Ik ben al 1000 keer opnieuw begonnen, iedere keer met een lange periode ertussen. Maar het helemaal uitspelen, daar ben ik nog nooit geraakt :P Ik word iedere keer weer verleid door andere spellen en tegen dat ik terug eens DD wil spelen, begin ik altijd een nieuw spel.

Hoewel ik de laatste keer toch heel dicht bij het einde van het spel ben geraakt...Ik geloof dat de volgende keer dat ik DD terug bovenhaal, ik het eindelijk helemaal uit zal hebben horsey


E pensando di lei
Mi sopragiunse uno soave sonno
Ego dominus tuus
Vide cor tuum
Joined: Apr 2005
veteran
Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ik vind het zelf wel tof en heb er zeer zeker geen spijt van om DD minstens één keer volledig te hebben uitgespeeld smile !

Nu, ook ik begin vaak heel graag met een nieuw karakter...
En vaak heb ik zin na een lange tijd niet te hebben gespeeld (zoals nu het geval is!) terug het spel op te starten, al is het maar voor de muziek en de geluiden nog eens te horen hihi.. vind ik vaak heel tof..!

Ik heb er nog eens over nagedacht:
ik ga Divinity II Ego Draconis zeker niet meteen aankopen... misschien later wel, als het nie tmeer zo duur is... Ik ben wat meer met andere dingen begonnen in m'n leven en daardoor game ik gewoon al véél minder! En zal ik ook langer nadenken eer ik nog een game bijkoop ;-)

Maar ik blijf dit forum leuk vinden, al is het vaak héél rustig hier lol ... maar ach, je kan niet tegelijk gamen én op het forum zijn...


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Feb 2009
apprentice
Offline
apprentice
Joined: Feb 2009
Een jaartje of zo terug heb ik DD een 2e of 3e keer uitgespeelt.
In BD ben ik al 2 keer tot in de Academy geraakt maar zat daar vast. En meer recent had ik een verdomde bug in die Imp village waardoor ik ni verder kon spelen.
Maar ik ben van plan BD nog es te doen. Ik ben een fan van Dark Knights / Death Knights dus zag ik BD altijd wel zitten. DD en BD vind ik even goed.
DD is uitgestrekt met vele sidequests, BD heeft een beter verhaal, enkele leuke ideeen en natuurlijk de hilarische Death Knight.
Beetje spijtig dat ik niet naar de 'darkside' kan gaan in DD en BD.

Joined: Mar 2009
D
stranger
Offline
stranger
D
Joined: Mar 2009
Hey! 'k Heb zojuist de game weer eens geinstaleerd, het is zeker één van mijn favorite games ooit gemaakt (en 'k heb er wel meer dan één gespeeld).
Andere favorite games die wel met het genre te maken hebben zijn *neemt een diepe adem*
-Fallout 1 & 2
-Baldurs Gate 1 & 2
-Arcanum
-Diablo 1 & 2
-Planescape Torment
-Nox
en nog wel een paar andere, maar Divine Divinity neemt zeker een special plaatsje in in m'n hart en 'k ben ook een beetje trots dat het van Belgische makelij is. wink
'k Heb nog niet zoveel over Divinity 2 gelezen of gehoord, maar als het half zo goed is als 1 dan ben ik klant van zodra het uit is.

Joined: Apr 2005
veteran
Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoi, weer even geleden.

Ik krijg weer zin in DD voel ik en ga binnenkort nog eens verder met één van de vele karakters waarmee ik indertijd (de vorige game-periode) ben begonnen. Leuk, want ik hou een excelbestand bij van elk karakter zijn/haar vorderingen en zo weet ik na een lange tijd toch weer erg snel waarmee ik stopte en/of weer verder wilde gaan ... en maak ik ook een soort grafiek om de verschillende karakters te vergelijken, grappig! Ja, ik heb er al heel wat tijd ingestoken... smile

Ondertussen heb ik DD wel nu 2 maal geheel uitgespeeld! Altijd leuk om te een overwinningskreet te mogen slaken hahaha ! Ooit droomde ik ook eens over DD! Kan je voorstellen, dat was best spannend!

Tot de volgende en allen veel gamepret, welke game dat ook moge zijn.

wink


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
veteran
Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Na een lange periode (van mei '09 tot onlangs eind oktober '09) geen enkele game te hebben gespeeld ben ik tegenwoordig weer Divine Divinity aan het spelen!

Het grappige en leuke is dat ik nog steeds nieuwe dingen ontdek! Zo heb ik eindelijk begrepen hoe ik die vervelende "wardrummers" vrij snel en gemakkelijk een kopje kleiner kan maken hahaha... met poison weapon (survivor skill) in combinatie met een sterk wapen en Freeze-spell lukt het heel goed! Ook dei Heavy Orcs krijg ik sneller klein met poison, hihi!
Ik geloof dat ik volgende keer op niveau "Hard" ga spelen (speel nu op "normal"), dat moet wel lukken, want dankzij alle speelervaring gaat DD me op de duur te gemakkelijk worden (normal - easy, daar ben ik vroeger mee begonnen!) lol ...

Waar ik wel nu vanaf stap is volgende:
vroeger wilde ik zoveel mogelijk experiencepunten behalen door vooral eerst alles wat ik kan doden af te maken en dan pas me toeleggen op de quests. Maar dat vind ik nu helemaal niet leuk meer omdat ik dan op de duur alleen nog maar over en weer ga om quests op te lossen ...
Ik opteer nu om ook vanaf het begin van DD quests op te lossen...
Grappig dat ik dit nu pas ontdek smile

Wie speelt er momenteel nog DD en/of wil iets vertellen over zijn/haar DD-ervaringen?

Groetjes wink


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Oct 2009
T
stranger
Offline
stranger
T
Joined: Oct 2009
Ik ga binnenkort weer DD spelen denk ik smile M'n tante kocht 'm 2002 en daar raakte ik er hele verslaafd aan :P Later hadden we geen contact meer met die tante en heb ik 1 jaar zonder DD moeten doen. Voor m'n verjaardag kreeg ik het spel en ben ik er meteen weer aan begonnen. Ook de muziek van dat spel vond ik toen al geweldig en ruim 7 jaar later luister ik er nog regelmatig naar in Windows Media Player :P

Na al die jaren blijft het een geweldig spel. Zo ontzettend veel quests, zoveel verschillende vijanden en een goed verhaal. Het is wel grappig dat je zovaak kan loaden totdat een item dat je vindt de Durability, Armor, Charm Quality en eventueel Spells en extra Stats heeft die je graag wilt. Daar heb ik vaak gebruik van gemaakt met zeldzame items :P

In Divine Divinity ben ik wel een bug tegengekomen die tot fatale gevolgen leidde :P Althans, het kwam door het uitstellen van 'Mardaneus sanity' quest en meteen uit Aleroth te gaan, dus het is niet echt een bug, maar ik moest wel opnieuw beginnen omdat ik meestal maar 3 save files gebruik en die om en om overwrite (dus na enkele uren kan ik al niet meer terug, en dus al helemaal niet meer naar de eerste uren van het spel :P). Toen ik eenmaal moest zoeken voor Council members, bleek dat Mardaneus de deur van zijn huis op slot had gedaan, dat de ladder in de put (naast zijn huis) verdwenen was EN dat Thelyron niet verscheen, onderaan de Catacombs, na het overhalen van de hendel.

Ik moet wel zeggen dat ik de Dragon Platebody (en dus ook de Helm) alleen de 2e keer dat ik speelde, haalde zonder quest guide. De keer daarna had ik echt geen idee meer wat ik precies moest doen, maar inmiddels weet ik dat weer :P

Nouja, dat was mijn verhaal daarover.

Joined: Apr 2005
veteran
Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ik ben weer opnieuw met DD bezig!
Dit keer speel ik de Steam-versie(=zonder cd-rom spelen)! Heb deze gekocht via de website van GOG.com. Daar kan je de allerlaatste vernieuwde widescreen-ondersteunende versie V1.05A kopen! smile

Ik bewaar dit keer welbepaalde savegames (ik kies er namelijk voro om om de 5 levels 1 savegame te bewaren, dus van level 5, level 10, level 15, enz ...) en ik ben tevreden van mijn keuze om dit keer eindelijk eens door te blijven spelen op de hoogste moeilijkheidsgraad (hard), want die valt best mee!
Heb gekozen voor een vrouwelijke Mage (2 skills: Bless & Meteore Strike) en ben nu bijna aan level 14. Mardaneus heb ik nog maar net genezen en alle andere quests in Aleroth en omgeving zijn klaar ... of toch niet helemaal, want nu is George vermoord en later kan ik die quest oplossen ... smile

Ik heb nu 3 soorten Scrolls (Mage, Elven & Lizard) en ga trachten eerst al die andere scrolls te bemachtigen.
Wat is Divine Divinity verslavend, amaai! Ik moet ook eens gaan afkicken biggrin :hihi: !!

Wie speelt er ook (de steam-versie) nog ??


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
veteran
Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Gisteren toch maar weer opnieuw begonnen biggrin ... ben écht helemaal de tel kwijt hoe vaak ik al opnieuw ben begonnen, maar ik schat minstens een 50 tal keren, zeker!

Dit keer wil ik dus ook met DD de uitdaging aangaan om "hardcore" te spelen. Ik wil vooral me heel goed amuseren en voor mij betekend dit "een uitdaging" aangaan! delight
Ik ben er heel zeker van dat ik DD op deze manier weer mijn andere ogen ga bekijken! Ook andere Skill ga kiezen en mijn stats op een andere wijze vorm ga geven !
En ik wil dit keer trachten DD helemaal uit te spelen, uiteraard liefst zonder dat mijn held één keer dood gaat hahaha ... Of dat zal lukken? Ik vrees van niet en zeker niet als ik een keertje te ongedurig durf zijn als ik vijanden aan het verslaan ben ... Niet voldoende vooraf een planning maken kan fatale gevolgen hebben ... Maar heel graag wil ik minstens tot in de Wastelands geraken, want die muziek daar vind ik fantastisch, sumbliem, steengoed ... !!!
Waarschijnlijk ga ik trachten eerst DD op hardcore te spelen en daarna, als FoV (The Dragon Knight Saga op de Xbox) uitgekomen is, heel die Saga op hardcore. Al wil ik toch minstens D 2 : ED ook een tijdje spelen op hardcore om het "verschil" te proeven tussen de huidige versie en de "remastered" versie. Ik zie wel of ik voldoende "tijd" heb (vrees echter van niet silly ).

Ik heb mezelf enkele "regels" opgelegd voor DD op hardcore :
1 * Als ik sterf is het GAME OVER én moet ik dit optekenen in een dagboek en dit in een topic op fora plaatsen.
2 * Telkens ik DD opstart begin ik aan een nieuwe SPEELSESSIE. Zulk een sessie start dus met het "laden" van het spel & stopt met "opslaan". Tijdens die sessie is het verboden om welke reden ook (tenzij wegens een bug of vastlopen van de pc) het spel op te slaan/te herladen !!
3 * ALS het GAME OVER is moet ik opnieuw beginnen vanaf daar waar ik het laatst bent gestopt (vorige speelsessie). ALS ik echter voor een 2e maal sterft op éénzelfde LEVEL (dat reeds is opgetekend), DAN moet ik een nieuw karakter maken!
4 * Uiteraard staat de instelling van de moeilijkheidsgraad op "High" !
5 * CHEATEN is uit den boze!!! Gedane zaken nemen geen keer! Gevonden items nemen zoals ze zijn en dialogen met NPC's idem! Ook Quest-opties zijn onomkeerbaar! Stelen van NPC's is WEL toegestaan (Pickpocket hoort erbij, is een Skill) !
6 * VERBODEN SKILLS zijn: skills die XP verhogen (Wisdom).
7 * "The Wishing Well" : ik mag alles kiezen behalve XP-punten !!


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Page 4 of 4 1 2 3 4

Moderated by  Larian_QA, Lar_q, Lynn, Macbeth 

Link Copied to Clipboard
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5