Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Vraag over Divinity 2 Ego Draconis

kan je net als in DD weer kiezen voor ofwel vooral vechten of vooral de avonturier die graag Questes oplost?
Als ik videofragmenten bekijken dan zie ik veelal véél en snelle acties! Help, iets wat me toch een beetje afschrikt (al heb ik in DD vaak ook eerst toch veel vijanden koudgemaakt LOL) ...

Wie is D 2 aan het spelen of heeft het al geheel gespeeld én kan me beetje uitleggen hoe het zit met:

1) vele Quests op te lossen en ook dingen met puzzels/puzzelen?
2) kan er net als in DD weer lekker gehandeld worden (kopen en verkopen)
3) bouw je een "reputation" op of is dat niet het geval in D 2?
4) werken de Skills zoals in DD of zoals in Beyond D (learning and unlearning) ...
5) .. meer vragen volgen misschien (of waarschijnlijk) nog wink ....

Groetjes x


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Jul 2004
Location: Belgium
enthusiast
Offline
enthusiast
Joined: Jul 2004
Location: Belgium
Het Nederlands is niet mijn moedertaal maar ik zal proberen jou te antwoorden.

1. Ja, er zijn veel questen om te oplossen, overal in het Broken Valley. Je kunt ook puzzels vinden.
2. Hmm. Dat is alles ander. Ik gebruik liever de DD koop/verkoop systeem, maar winkelen in D2 is niet moeilijk. Pas op niet een belangrijk object te verkopen! Als je de dialoog eindt, kan je niet het herkopen.
3. Er is niet meer reputatie systeem, of alleen een individueel reputatie systeem. Bijvoordbeeld, als je een verkoper helpt, zult hij goedkoper worden. Maar goeie actie helpt je niet over prijzen.
4. Wanneer je je Battle Tower wint, kan je skills met je trainer vergeten, maar hij/ze vraagt je geld.
5. Hoop dat ik je heb gehelpen ^^ (en dat mijn Nederlands niet te slecht is geworden)



"The Frenglais does déjà exist. Many gens are parling this langue" Barta
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Dank je wel scalla!!
Ik heb je nederlands best goed verstaan wink merci voor je moeite!

Nog enkele vraagjes, maar eerst mijn bevindingen:
ik weet nu zeker dat ik D II NIEt zal kunnen spelen op mijn huidige computer, tenzij ik hem upgrade met dual core en mogelijk moet ik ook een nog betere videokaart aanschaffen! Help, dat kost me al meteen véél centen! Ook al wil ik D II heel graag spelen, zoveel centen heb ik er niet voor over en zeker wil ik niet mijn pc upgraden, alleen voor 1 game! en dan enkeel tijd later vaststellen dat mijn pc-upgrade opnieuw onvoldoende blijkt voor weer een laatste nieuwe goede game!? Nee, dat nooit meer!
Daarom denk ik er nu over om over te stappen op een XBOX (of zijn er betere game-consoles dan deze XBOX?). Volgens een verkoper kan ik perfect spelen met een XBOX360 op mijn pc-flatscreen. Mijn TV zal niet lukken, heeft geen aansluitingen voor een gameconsole!!
Kort gezegd: een xbox 360 zal me minder kosten dan het upgraden van m'n pc... hoewel ik wel eens kan informeren wat het me kosten zal als ik overstap naar een dual core! (dit kan met mijn huidige pc-(case) )... maar ik vermoed dat géén goedkoe grap zal worden!


Hier komen dan m'n vragen:
1) als ik een XBOX koop en aansluit op mijn pc-flatscreen: moet ik dan ook mijn pc opzetten? Ik hoop van NIET, zodat ik veel energie kan besparen! (ik heb een pc-voeding van ca 500 watt!)
2) zijn er verschillen tussen de PC-versie en de Xbox-versie voor Divinity II Ego Draconis?
En zo ja, welke verschillen?
3) ik las een review over D II en las dat er ook heel wat "behendigheid" nodig is in D II, vooral bij het vliegen als Dragon ! Help help, dit is helemaal niet mijn sterkste kant, zeker niet als het om "snelle" acties moet gaan!! frown ...
Persoonlijk denk ik dan dat ik handiger zal zijn met een gamepad zoals dat bij een XBOX het geval is, dan dat ik op de pc via de muis en/of toetsenbord moet spelen...
Wie heeft ervaring met die behendigheidsacties (in D II of een andere game) met muis/toetsenbord tegenover met een gamepad?

Alvast allen veel dank voor alle respons!

Groetjes aan alle RPG-fans en RPG-spelers wink


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Jul 2004
Location: Belgium
enthusiast
Offline
enthusiast
Joined: Jul 2004
Location: Belgium
Ik kan niet help jou: ik speel op pc. Hoop dat je zult vinden smile



"The Frenglais does déjà exist. Many gens are parling this langue" Barta
Joined: Jul 2005
Location: Belgium
old hand
Offline
old hand
Joined: Jul 2005
Location: Belgium
Als antwoord op jouw eerste vraag, als je een speciale kabel koopt, kan je je X-Box waarschijnlijk rechtstreeks aansluiten op je scherm, en dan moet je normaal je PC niet openzetten.
Vraag 2: Ik neem aan dat de verschillen miniem zijn. De graphics op de XBox zijn waarschijnlijk iets slechter dan de Extreme Graphics op PC (maar toch nog de moeite waard neem ik aan). Als je je Divinity 2 wilt patchen op X-Box, heb je een X-Box live account nodig, maar ik weet niet precies hoe dit werkt.
Met 3 kan ik je niet verder helpen, ik heb zelf ook nog geen Divinity 2 gespeeld. Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als jou: mijn PC is niet sterk genoeg om Divinity 2 te draaien frown. Ik heb wel al een dual core, maar ik zit juist onder de minimum requirements. Ik wacht gewoon nog even tot ik een nieuwe PC koop, en dan koop ik ook direct Divinity 2 laugh


Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
thankyou isurun!

jammer voor jou is ook jou pc net niet voldoende uitgerust ... toch wel frustrerend, vind ik toch!!

Dat de graphics op de XBOX wat van mindere kwaliteit (kunnen) zijn vind ik helemaal niet zo erg, tenzij alles "wazig" zou zijn, daar kan ik dan weer niet zo goed mee leven hihi - maar ik ben nog steeds verrukt over de graphics van Divine Divinity in 2D, dus ... zal D II qua graphics me vast niet teleurstellen, zelfs niet op de XBOX naar ik meen!
En ik vind de "gameplay", het verhaal en dus de INHOUD van een (RPG)game toch belangrijker dan realitische graphics!

Ik heb trouwens al op een forum over XBOX-gebruikers veel gelezen over mensen die D II spelen op de XBOX en ze vinden D II qua grapics zelfs beter dan Dragon Age.
En volgens een persoon speelt D II heel vlot op de XBOX, dat geeft me wel een zeker vertrouwen smile.

Mits ik ook in videofragmenten heb ontdekt vraagt het vliegen als "dragon" in D II ook een zekere behendigheid (vliegen zelf en weer landen ...) en ik weet van mezelf dat ik dan met een gamepad handiger ben dan met muis en toetsenbord. Kan natuurlijk zijn dat je bij de PC-versie van D II ook een gamepad op de pc kan aansluiten en dan maakt dat geen verschil uit.

Maar ik ben traag van motoriek (zo geboren) en dus is de factor "behendigheid" voor mij een moeilijkheid erbij lol ... maar wél een grote uitdaging!
Ik lees dat je met D II minstens +30 à + 40 uur zoet bent (voor de mensen die D II niet zo "diep" spelen en + 60 uur als je alles uit de Quests wil halen in D II.
Wel, ik persoonlijk zal waarschijnlijk minstens 3 maal zolang zoet zijn met D II, zo'n 180 uren oftewel een game-marathon van minstens een hele week hahaha ! laugh

Voordeel : ik heb lang(er) plezier van elke game!
En ik weet bijna met zekerheid dat D II ook weer even verslavend zal werken én heel goed herspeelbaar zal zijn omdat ik al veel gelzen heb over de vele keuzes en mogelijkheden (15 tot 20!) om 1 quest op te lossen! En quests interesseren me heel veel in RPG's en daarnaast me eens lekker afreageren op skeletten, geesten en goblins, imps enzo meer ... mooie afwisseling laugh !

De voice-acting zou heel goed zijn uitgewerkt (voroode liefhebbers, zoals ik) en humor zou er ook weer bij zijn in D II, heerlijk!!
en toch heb ik geen speciale hoge verwachtingen over Divinity II Ego Draconis. Ik ben wel trots op Larian Studios en dat dit Belgische makelij is! smile

Groetjes, Michael,
alias Joram,
de allereerste stem die ik indertijd hoorde in Divine Divinity, mijn begin van het spelen van het grotere RPG-werk. Maar de stem van Zandalor (in DD) doet me altijd denken aan de stem van Sean Connery! delight

Last edited by Joram; 18/11/09 10:07 AM.

On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !

Moderated by  Larian_QA, Lar_q, Lynn, Macbeth 

Link Copied to Clipboard
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5