Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Page 1 of 2 1 2
#393642 26/11/09 11:35 AM
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoi,

ik zit met een praktisch vraagske bij D II en ik kan in de manual die bij de xbox-versei zit niets over vinden...

Ik ben aan level 6 en heb al veel "loot" gevonden en in m'n inventory zitten en toen ik op level 4 à 5 zat raakte ik overbelast in gewicht (zat op 100/100) en meer kon ik niet met me mee nemen ... ik heb dan 1 skillpunt geinvesteerd in "Packed and Ready". (... /tot 120 items).

Nu is mijn eerste vraag:
kan ik ook items ergens voorlopig bewaren in een kist?

Ik zou het nu ook niet erg vinden mocht dat niet lukken, want voordeel is dan wel dat ik nooit "ergens" iets van m'n spullen kan vergeten lol ... iets wat ik in DD meermaals heb meegemaakt...

En wat de Skills betreft:
ik heb nu alleen nog maar gekozen voor lockpick en ook fireball.
Die skill "Master Herbalist" lijkt me ook aardig!

En wat ik erg waardeer is dat je in het spel altijd eerst kan bekijken hoe elke skill werkt!

Wat handelen betreft komt m'n tweede vraag:
kan ik als ik een vergissing heb begaan (bijvoorbeeld het verkeerde item gekozen om te (ver)kopen), deze herstellen?? [zoals in DD en BD wel heel gemakkelijk en duidelijk kon]
Wat ik wel waardeer is dat je bij het handelen nooit zomaar iets kan verkopen wat je op dat moment bij je "equipment" zit! wink
Misschien dat ik eens ik dit nieuwe handelsysteem in de vingers heb ik niets anders meer wil hihi ...

Nog wat persoonlijk ge-filosofeer grin ....
Ik bewonder tevens de moed en vindingrijkheid van Larian!! De moed om bepaalde dingen weer eens anders aan te pakken (zoals het handelen) en de vindingrijkheid hierbij, ook wat de grafische vormgeving betreft van items (heel leuke details ook weer!) en héél de D II wereld! Ik waardeer het enorm dat dit een game is waar IK aan kan zien, horen en voelen dat er met liefde en veel ijver aan gewerkt is!! Trouwens, de sounds en voice-actings, heerlijk!! Persoonlijk heb ik de achtergrondmuziek wat stiller gezet wink En de Quests vind ik de max!!!!

Aan Divinity II: Ego draconis is jaaaren aan gewerkt, duizenden uren en uren denkwerk en uitproberen, testen en nog eens testen .... vele "problemen" zien op te lossen ....

Voor mij is deze game méér dan af!! Géén enkele game zal ooit perfect zijn en dat is maar zoals mensen zijn, nooit perfect, gelukkig maar!!


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Sorry, ik had m'n manual niet deftig genoeg gelezen Oops!

1) vanaf ik m'n Battle Tower heb kan ik spllen in een Battle Chest bewaren als ik te zwaar geladen ben... al een geluk... smile

2) en als ik per ongeluk iets foutiefs verkoop (sell), kan ik het meteen terugkopen via de terugkoopbutton in het uiterst rechtse menu-item van de verkoper... ook al een goed ding wink
Trouwens: ik vind het nieuwe systeem van handelen nog veel krachtiger in elkaar zitten dan voorheen ontdekte ik gisteren!
En bij het wisselen van equipment kan je steeds meteen zien wat zo'n wissel doet met je "stats"! Fantastisch! Nu hoef ik geen excelbestand meer te maken hihi ... iets wat ik wel deed bij DD of BD zodat ik dit op die manier ZELF kon bekijken (excel rekende dan voor mij, al moest ik zelf wel formules zien uit te vissen LOL - ik puzzel graag!)...


@Larian Studios :
Larian, jullie zijn gewoon geniaal!!! (lees bovenstaande over stats enzo ...)
op 23 november '09 kocht ik jullie nieuwste aanwinst voor op de xbox, wat ook meteen mijn 1e game is op deze gameconsole! Het speelt heel soepel en ik ben dan ook heel blij dat jullie hebben besloten ook op gameconsole D II uit te brengenn want mijn pc kan echt niet meer volgen ... die loopt telkens weer achter op de laatste games, games die steeds méér vragen van een pc!

Ik vind Divinity II : Ego Draconis een machtig fantastisch spel! Ronduit "wauw", echt wel mijn ding ook!
Love the music, graphics, voice-acting enz ens ... en zeker de quests en mindreading. De "combat" gaat me ook beter af dan ik had durven dromen! Dit is mijn eerste grotere RPG in 3D! Voorheen was ik 2D gewoon in de DD en BD Larian RPG's.

Ik ben nu een level 6 Dragon Slayer ! Geduld wordt in D II zowat altijd dubbel en dik beloond en dat waardeer ik heel sterk! Ik hou niet van games waarbij je je verstand op nul kan zetten en ik hou van games waarbij je mag nadenken over de dingen ... D II, I love it!!

Larian, doe zo verder!
En naar het schijnt ... heb ik al meermaals gelezen ... vraagt het einde van D II om méér ??? Wel Larian, begin maar al te brainstormen voor een vervolg op D II haha ... laugh
Misschien en ideetje??? .... :
"Divinity III : Draconic Ghosts of Demon" :
in een wereld waar "The Damned One" verder leeft in de onderwereld in "de geest van een draak" die allerlei soorten draken en andere creatures kan summon-nen enz ... in de vorm van ghosts en die tot leven komen uit het dodenrijk en het leven in Rivellon onveillig maken .... ! En het verdere verhaal mag het team van Larian zelf bedenken hihihi .... wink


Dank U Larian voor deze mooie fantasievolle fantastisch mooie RPG waar met liefde aan gewerkt is, dat voel ik! Succes in alles wat nog mag komen! Ik heb er alle vertrouwen in. De Belgen mogen trots zijn op jullie kunnen!


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ik las in het engelstalige gedeelte dat je pas rond level 17 à 20 je Battel Tower zal bereiken:
ik ben nu L 11 en zit al enkele levels met het probleem dat ik steeds weer TE veel met me wil meedragen ( inventory vol!) ...
Ik heb ook geen zin om m'n skillpunten al te veel in die ene skill te steken zodat ik méér met me kan meedragen ... dei skillpunten gebruik ik liever voor "offense en defense-skills", want ik heb ze broodnodig... ik krijg die "Black Ring members" maar heel moeilijk dood! pffff ...

Zodoende volgen hier nog wat vragen:

Ik kan op de een of andere manier ergens vinden/ontdekken WAT de zwakke kanten zijn van welbepaalde vijanden? Hun "achillepees" wink ... want ik kan niet meteen een skill vinden zoals in DD (Know Creatures) ...

Men kan spullen ook "destroy-en" ... ik heb de indruk dat er verschillende "boeken" wel leuk zijn om te lezen, maar niet Quest-gelinkt zijn ... mag ik die dan destroy-en of heeft elk boek z'n belang?
Wat moet ik aan met al die "Formula's" ??
Ik heb ook heel wat stenen en kruiden waar ik niets mee kan aanvangen (tot hiertoe) ... Ik kan er enkele soorten wel van gebuiken voor potions te maken en voor enchanting .... maar verder ...?

Kunnen wapens of armour stuk gaan? Zo niet, dan kan ik gerust de mindere kwaliteit wapens enzo verkopen denk ik...


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Geen levend wezen dat me raad kan geven? lol ..;
Het mag alsnog, maar weet dat ik m'n vragen nu in het engelstalige gedeelte plaats en daar krijg ik zowat altijd wel fijne hulp wink

Hopelijk komt er ooit wat méér leven in dit forumonderdeel?
Engels is natuurlijk nu eenmaal een van dé gametalen bij uitstek, alleen al voor het maken van zo'n game is het mijn inziens allemaal in het engels van doen... ?


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Jul 2005
Location: Belgium
old hand
Offline
old hand
Joined: Jul 2005
Location: Belgium
De levende elementen van het Nederlandse gedeelte zijn al lang geleden vertrokken en ik vrees dat er weinig verandering in zal komen.
Ik zou je graag willen helpen, maar ik kan jammer genoeg niet, dus het lijkt er op dat je zal moeten het Engelse gedeelte blijven gebruiken.


Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Dank je isorun,
en dat zal ik ook doen wat je me aanraadt ... en het is tevens een fantastische training voor mijn language-skill grin !!
wink


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Nov 2009
journeyman
Offline
journeyman
Joined: Nov 2009
De antwoorden op veel van die vragen ben ik zelf aan het ontdekken hehe


Experience the Witch Hunter Chronicles at https://whchronicles.wordpress.com !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Zelf ontdekken .... Ja, ik ook eigenlijk wel hihi ...

Ik begin te snappen dat je die "Formula" slechts éénmalig hoeft te activeren bij de enchanter Dreavan of die alchemistenboom ... en als ik wederom eenzelfde "Formula" vind, dat ik die dan beter kan verkopen, want blijft in mijn inventory zitten ...
En ik kan ook alle boeken die niet quest-gelinkt zijn even goed ook verkopen... al vind ik het wel heel leuk om deze bij te houden en te lezen.

Ik heb in het engelstalige gedeelte gelezen dat je in je Battle Tower een trainer krijgt waarbij je bepaalde skills kan wijzigen naar andere skills (als ik het goed heb begrepen) ... Als dat waar is dan kan ik nu gerust 2 extra skillpunten steken in "Packed and Ready" (Uncumbrance?) en eens ik in die Battle Tower m'n Battle chest heb ... hihi ...

Ik ben nu een Level 19 Dragon Knight. Ben ongeveer klaar in Brocken Valley (enkele quests krijg ik niet opgelost en op 2 plaatsen heb ik ook nog een afgesloten luik + ook nabij het quarry waypoint shrine is er nog iets dat ik kan gaan doen, maar de vijanden zijn daar nu nog iets te moeilijk te verslaan toen ik daar kwam - ik was toen Level 11 of 12!) en ben al eens in de Orabas Fjords geweest en ben nu op Sentinel Islands bezig!
Wat een prachtige wereld is Divinity II - Ego Draconis!!
En het is toch wel een seamless world!! Dank Larian voro deze grote vrijheid!! Wat ik eerder heb gelezen op een ander forum heb ik toen foutief begrepen! Want ik dacht eerst dat als ik de MAxos Temple uitspeel en op Sentinel Islands kom, ik dan NIET meer terug kon naar Brocken Valley ... gelukkig wél! smile
Nu nog Aleroth ontdekken smile .... en natuurlijk m'n Battle Tower! Maar eerst ben ik nu met quests bezig.


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
member
Offline
member
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
Ah, Joram, jij kan ook Nederlands. Ik wil je wel in het Nederlands helpen als je ergens niet uitkomt. Nog vragen?


https://www.xboxworld.nl/news - The best Dutch Xbox 360 webstite and community!
https://www.xboxworld.nl/article/933/review-divinity-2-ego-draconis/ - My Xboxworld.nl review
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Dank je wel Willem wink

Ja, ik ben van België wink.
Maar omdat ik weinig respons krijg in dit gedeelte van het forum (lange tijd geleden was het hier wel nog meer bezocht hihi), ben ik maar grotendeels overgestapt op het engelstalige gedeelte smile.

Ik vind al bij al dat ik het daar niet slecht vanaf breng, want ik ben nooit sterk geweest in taalvaardigheid ... ik ben meer thuis in wiskundige gerelateerde vakken en creatieve vakken zeker ook. Maar goed, dit gezegd zijnde ... tja, filosoferen kan ik ook wel lol ...

En ja, ik heb een vraagste met D II ! Iets waar ik al bijna van in het begin van D II mee zit:
De quests voor Naberius!! (Vigor Mortis) Ik kan maar niet vinden hoe dit op te lossen!! Waar kan ik een aanknopingspunt vinden voor Naberius z'n probleem (hij is een Necromance, maar de "creatures" die hij kan maken vluchten steeds weg zegt hij en nu moet ik daarop iets vinden!) Maar wat???

Ook heb ik in Brocken Valley Village nog steeds 2 afgesloten luiken:
1) rechts van de kapel is er een luik en kan het niet via lockpick openen...
2) in het huis van Derk, de smid, is er ook een luik naar z'n kelder die ik niet kan openen met lockpick ... Een hint?
Nu, het zou kunnen dat ik bepaalde Quests "anders" had moeten oplossen zodat ik wel toegang zou hebben gekregen? Geen idee.

Maar vooral dat met Naberius speelt me al anderhalve week parten grin ...
Ik heb al ook van alles geprobeerd: eerst dacht ik dat ik misschien een bepaalde Skill moest verwerven (Charm ofzo) ... of ik moet een of ander boek vinden voor hem of een bepaald drankje (?),zodat Naberius de "kennis" van het goed voortbrengen van een creature opnieuw kan uitvoeren ...?

Ook de quest die Richard me heeft gegeven , het verzamelen van Goblinharten, blijft "open" staan ... en ik kan voorlopig geen Goblinharten meer vinden ...

En ten laatste zit ik nu vast onderin de Battle Tower ... Ik heb daar een man ontmoet (Grimm) die het beu is om voor Laiken te werken .. maar ik zit daar strop met die omgeving:
ik heb 2 maal een hoop stenen met explosieven laten ontploffen .. heb sleutel gevonden van een kist achter 2e hoop ontplofte rotsblokken ... er is daar een lift met 4 etages ... Ik heb alle vijanden kunnen verslaan en ene daarvan liet een sleutel vallen .. heb ook een verborgen ruimte gevonden ... Maar op 2 etages kan ik niet veel verder gaan dan tot een afsloten poort! Ik dacht eerst dat ik die moest opblazen, maar heb dat geprobeerd, maar is niet mogelijk. grin
Ik weet echt niet meer hoe ik daar verder moet. En Sassan is ook weer verdwenen en die gevangene die ik heb vrijgelaten is ook weg (natuurlijk) lol ...

Alvast dank voor elke tip!


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
member
Offline
member
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
Dat luik naast de verwoeste kapel heb ik ook niet open gekregen, de kelder van Derk is niet moeilijk. Als je zijn gedachten leest vertelt hij waar hij de sleutel heeft laten liggen voor zijn kelder. Als je geen XP wilt opgeven voor dit, de sleutel ligt in de schuur naast de pub / Black Boar.

De quest over die necromancer heb je je antwoord al op zie ik!

De quest van de Goblin Hearts is ook niet op te lossen, helaas. Als je Richard naar een 'bigger game' vraagt kan je of hem helpen met zijn plannen, of hem bevechten / vermoorden. Als je hem vermoord is het Quest failed (aan wie moet je anders die goblin hearts geven?), en als je hem helpt blijft de quest staan zoals ie is.

In de battle tower moet je met een sleutel die je hebt gepakt van de Abomination Master (of iets dergelijks) de gesloten deur openen. Daar vind je een Goblin, je moet zijn gedachten lezen en dan krijg je een tip.

Last edited by Willlem; 08/12/09 01:39 PM.

https://www.xboxworld.nl/news - The best Dutch Xbox 360 webstite and community!
https://www.xboxworld.nl/article/933/review-divinity-2-ego-draconis/ - My Xboxworld.nl review
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Verwoeste kapel? Nee, ik bedoel de kapel/kerkje IN Brocken Village wink Waar Romon rondwandelt.

Dank voor je hulp Willem! Ik ga zo dadelijk even in het spel gaan en checken smile


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
member
Offline
member
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
Je bedoelt in Rivertown? Zo heet dat dorpje! Ik wist helemaal niet dat daar een luik is naast de kerk, of ik ben het vergeten. Binnenkort nog een New Game opstarten en kijken of ik er achter kan komen hoe dat werkt.

Last edited by Willlem; 08/12/09 03:51 PM.

https://www.xboxworld.nl/news - The best Dutch Xbox 360 webstite and community!
https://www.xboxworld.nl/article/933/review-divinity-2-ego-draconis/ - My Xboxworld.nl review
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ja, Brocken Valley Village (= is dit Rivertown, wist ik niet lol) dus. Daar waar die Romon, de Priest, rondwandelt ... rechts van de kapel/kerk is een afgesloten luik, niet met lockpick te openen.
Als ik zelf een nieuwe game start wil ik ook trachten uit te vinden hoe ik dat kan open krijgen .. misschien moet ik daarvoor bij een of andere quest "dieper" gaan graven hihi ... maar welke? Of via een dialoog andere opties kiezen? Via mindreading niet denk ik, want ik heb daar alle NPC's "ge-mindreaded" ... dacht ik toch ... laugh

Gisteren dan nog ontdekt dat ik 1 key onderin die Battle Tower was vergeten op te pikken van een vijand die ik had gedood ... (zat nog in zo'n zwevend pakje (loot) ... dat kwam ook omdat mijn "backpack full" was dat ik niet meer omkeek naar loot lol ...
Er is blijkbaar 2 maal een "key" te verkrijgen bij het doden van een vijand!

Ik heb de naam van die demon van Laiken, maar Talana heeft me nu verwittigd eersst alles in Brocken Valley af te werken voorda tik Laiken dood!
Ik heb gewoon over die sleutel van de kelder van de smid Derk heen gekeken (want ik had Derk al lange tijd geleden ge-mindread), echt erg amaai .. lol .. dus dat zal me volgende spel niet meer overkomen smile! Bedankt voor de tip!

Ik wil nu alleen nog de quest "Vigor Mortis" oplossen voor Naberius, dus ik weet nog wat te doen hihi ... En die Richard quest laat ik voor wat die is ... Voor de rest heb ik alle openstaande quest in Brocken Valley gedaan, al heb ik gek genoeg nog wél enkele Questitems in m'n inventory staan waar ik tot hiertoe nog niets mee kan doen!
Zoals Rimmer's Ale (of Rum?) ... en nog enkele dingen ...


Last edited by Joram; 09/12/09 09:27 AM.

On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
member
Offline
member
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
Rimmer's Rum hoort bij een Quest in het Bandit Camp. Ik neem aan dat jij, toen je de locatie van het kamp wist, die gelijk aan de luitenant hebt gegeven?
Moet je niet doen! wink Ik ben eerst naar het kamp gegaan, heb daar nog 4 Quests gedaan en toen pas de bandieten verlinkt. Rimmer's Rum is een quest item dat je nodig hebt voor één van de Quests in het Bandit Camp.


https://www.xboxworld.nl/news - The best Dutch Xbox 360 webstite and community!
https://www.xboxworld.nl/article/933/review-divinity-2-ego-draconis/ - My Xboxworld.nl review
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ja, inderdaad .. dom van me lol ... Allé, dan weet ik de volgende keer dat ik dit gedeelte "anders" kan aanpakken! Merci om dit te vertellen!

En zo zien we nog maar eens hoe "snel" men in D II over dingen heen kan kijken! De oplettende of geduldige speler wordt beloond wink
En ook de "niet altijd zo braze Slayer" ... hihi ... grin

Ik denk dat veel spelers veel dingen mislopen (net als ik dus ook, al tracht ik het grondig te doen en m'n tijd te nemen) doordat ze (te) nieuwsgierig zijn naar het einde van het spel of om andere redenen die ik niet ken .... smile

Een ding vind ik jammer en dat is dat ik niet meer IN dei Temple of Doom geraak ... mijn inventory zat vol toen ik daar halverwege was ... dus heb ik "loot" moeten laten liggen (met het gedacht dat ik later wel opnieuw dit kon komen ophalen ...) ... wel jammer! Of is er toch een andere manier om er weer binnen te geraken? wantik heb er nu niet meer aan gedacht of op gelet, maar is er daar een waypoint scrine in dat nu afgesloten gedeelte?



On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
member
Offline
member
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
Uhm, als het goed is kan je nog terug naar één van die Shrines. Later in het spel, ik weet niet precies waar jij zit, kan het volgens mij niet meer. Weet het niet zeker eigenlijk, niet geprobeerd.
Ben inmiddels lvl. 30 op 2e playthrough, nog niks geen main quests gedaan in Orobas Fjords. Er is echt giga veel te doen.


https://www.xboxworld.nl/news - The best Dutch Xbox 360 webstite and community!
https://www.xboxworld.nl/article/933/review-divinity-2-ego-draconis/ - My Xboxworld.nl review
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hoi,

ik heb het nagekeken, maar in het gedeelte van de Temple of Doom waar ik niet meer in geraak is géén waypoint scrine (of ik heb er overheen gekeken, dat kan!!) ... een volgende keer dit zeker beter bekijken en spelen wink

Ik ben gisteren dan toch maar door gegaan naar m'n Battle Tower.
Ik ben nu level 22. Maar ik heb nog wel 1 of 2 samegames van vóór ik Laiken heb gedood, dus eventueel kan ik een stuk herdoen (of met een nieuwe held(in)) waarschijnlijk laugh.

In Brocken Valley heb ik 2 dingen NIET kunnen oplossen en ik vraag me af wat ik heb misgedaan of hoe ik het volgende keer wel beter kan doen ...

1) De quest voor Naberius (Vigor Mortis): ik heb in de mijnen in de Orobas Fjords géén "Crystal skull" gevonden voor de necromancer ... of wat moet ik eigenlijk precies vinden? Ik snap dit niet zo goed.

2) Vlakbij waypoint scrine (quarry) is er een soort omwalling en een toren waar Guil Master "Wiliam" en twee companen zich bevinden en ik voro Wiliam een quest kan doen, maar mijn probleem is dat ik die level 27 Black Ring vijanden echt niet de baas kan frown ! (ik was toen level 21) ...

Maar nu is mijn vraag:
kan ik alsnog als Draak tot in die toren geraken nu alles vol vergif is in Brocken Valley? Want ik heb het vele malen getracht dei Black Ring Members te doden, maar lukte me niet... Jammer dat ik niet via een skill kan ontdekken wat die vijanden hun zwakke kant is, zoals in DD wel kon!
Iemand een goede tip hoe ik die Blck Rings klein krijg??

En meer nog: Sentinel Islands is blijkbaar ook vol gif?? En ik had nog een quest te doen, maar daarvoor MOET ik wel als draak naartoe geraken (schip in boom) ... ik snap het niet ...

Of is er een manier om Sentinel Islands (en Brocken Valley ook?) te verlossen van al dat gif??

Gelukkig had ik al wel alle andere quests gedaan in Brocken Valley en in Seninel Islands smile.
En het vliegen als draak, in het begin wel serieus wennen met de controller (xbox) bij het vliegen als draak ... maar ik vind het wel machtig!! grin
En ja, er is heel veel te doen en te ontdekken in de Orobas Fjords! Heel leuk!!


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
member
Offline
member
Joined: Nov 2009
Location: Netherlands
Dat van die Crystal Skull weet ik ook nog niet. Wat er in de quarry gebeurt hoort zo te gebeuren. Sassan zegt ook tegen je dat je daar alleen naar toe moet gaan als je jezelf dood wilt hebben. wink Je zal later terug moeten keren om die vijanden te verslaan en de quest te voltooien.

Je kan het gif niet doen verdwijnen.

Dat schip in die boom kan je gewoon nog doen. Er is een stuk op Sentinal Island waar geen gif is, daar is die kerel die jou de quest geeft om naar dat schip in die boom te gaan.

Je moet wel ff opletten met die quest, want;

je vind in het schip een boek. Als je die gebruikt krijg je twee (!!) Skill Points, maar zal het boek verdwijnen en kan je de quest niet volbrengen (dus geen experience). Maar, ik denk dat 2 gratis skill points meer waard zijn dan wat die kerel je kan geven.


https://www.xboxworld.nl/news - The best Dutch Xbox 360 webstite and community!
https://www.xboxworld.nl/article/933/review-divinity-2-ego-draconis/ - My Xboxworld.nl review
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Dank je wel voro de hints Willem!
Tja, ik zal eerst eens in Dragon form gaan verkennen en dat schip opzoeken.

Ja, Talana zegt dat ik daar inderdaad later maar beter terug naartoe ga (quarry), maar mits het me niet is gelukt vóórdat ik Laiken doodde, vrees ik dat ik die quest ook niet meer zal kunnen doen (van Wiliam, Guild MAster) en die van Naberius ook niet meer! Wel jammer!
Mogelijk had ik dei Black Rings wel met veel healingpotions dood gekregen, maar probleem was ook dat ze Wiliam vermoorden en ja, dan gaat dé quest voor Wiliam ook verloren! Dan hoefde het voro mij ook niet meer .. hopelijk lukt het me wel bij een volgende speelronde.

Ook vraag ik me wel af wat ik met al die armen, benen, hoofden enzo moet aanvangen die ik in Brocken Valley heb gevonden! Ik heb verschillende malen bij Naberius getracht een "creature" samen te stellen, maar er kwam niks tevoorschijn lol ...

Misschien dit?
in het begin van het spel als ik met Romon the priester praat verteld die ook dat Naberius meer weer over Lovis enz... dus blijkbaar is er een verband ofzo met die twee/drie (met Lovis erbij) figuren en heb ik iets belangrijks over het hoofd gezien! Misschien daarom dat ik niet in dat luik rechts naast de kerk in Brocken Village kon geraken!? Mogelijk moest ik bij Naberius daarvoor zijn en de dialoog met hem anders aanpakken?
Dit is maar een "pure veronderstelling" hoor wink
Ik blijf erover denken, dat wel lol



On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Page 1 of 2 1 2

Moderated by  Larian_QA, Lar_q, Lynn, Macbeth 

Link Copied to Clipboard
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5