Larian Banner: Baldur's Gate Patch 9
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Lieve mensen ...
van hier op het forum & van Larian Studios ,

omdat Larian Studios van België afkomstig is, meer bepaald de gezellige stad Gent, vind ik dat er ook in onze eigen mooie taal mag geschreven worden op dit forum !
Al vind ik vele talen mooi hoor, daar niet van .
En het maakt mij niks uit of er al of niet reacties verschijnen in dit forumgedeelte. Ik wil dit hier gewoon eens kunnen vertellen : nederlands is mijn moedertaal en nog steeds het gemakkelijkste om me in uit te drukken en mijn gevoelens te verwoorden zoals ik ze wens over te brengen aan jullie .


Divinity : Original Sin heeft nu reeds, slechts na enkele uren speelplezier, mijn hartje sneller doen slaan van puur enthousiasme bij het aanschouwen van zoveel pracht :
in het algemeen de gehele vormgeving, de details, de muziek, ... Ik voel de liefde & passie waarmee dit rollenspel gemaakt is tot mij doordringen !
Na het opstarten van Divinity: Original Sin trekt het spel me meteen IN de wereld van het Divinity Universum !!

Ik wil jullie, van Larian Studios, een pluim geven voor alle de noeste arbeid vol liefde en passie uitgevoerd wat het geheel AF maakt, ook al is niks perfect,
houden zo, want perfectie kan een moordend effect hebben ! Ik bedoel maar: je kan "iets" blijven bewerken en bewerken om de perfectie na te streven tot het kapot-bewerkt is ! En voor iedereen "goed" doen is een onmogelijke opdracht, al stel ik het wel op prijs wanneer mensen kritisch zijn, liefs met opbouwende kritiek waar iedereen een boodschap aan heeft .


Een pluim voor de Kickstarter Box, wat een enorm monnikenwerk moet dat niet geweest zijn om al die boxen samen te stellen !?!
De "Game Manual" is overigens subliem !!!
Ik ben ook aangenaam verrast door het "Artbook", heel mooi werk, een genot om doorheen de beelden te reizen ...

En erg gelukkig ben ik met de CD van Kirill, die heb ik reeds uitgebreid beluistert, allereerst toen ik de box aankreeg op 2 juli, wat een toffe verrassing was dat : ik kwam thuis van 't werk en mijn vriendin vroeg of ik iets via de post had besteld en mijn eerste reactie was "Nee", tot ik zag van welke afzender het pakketje kwam ! ouch
Wat gaat de tijd snel als je NIET op iets zit te wachten ... het gewoon alle tijd geven en het werkwoord "wachten" schrappen uit mijn woordenboek, zo eenvoudig kan het leven zijn !

Ik hou van de rust en de stilte, dus dat is de reden dat ik toch heb besloten om in dit nederlandstalige forumgedeelte te schrijven, "even" weg van al dat geklaag en gezaag over D:OS, ik word daar zo moe van en erger nog: ik ga er van weglopen, weg van het forum, en dat is jammer !

Oja, mijn allernieuwste laptop draait D:OS heel soepel !


Nen dikke merci & proficiat aan het gehele Team van Larian Studios !!
claphands ............ hehe


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Aug 2009
old hand
Offline
old hand
Joined: Aug 2009
(er is geen Nederlandstalig forum voor D:OS... waarom?)

Ik wacht een beetje met het spel te spelen (hoewel het reeds in mijn lijst op Steam staat) tot de definitieve versie op punt staat (wachten tot laatste patch!).

Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ja, waarom geen Nederlandstalig gedeelte voor D:OS ? Misschien logisch (?) maar van geen enkel spel dat Larian Studios heeft gemaakt heeft er ooit een nederlandstalig forumgedeelte bestaan, tenzij toen hun forum in het vorige jasje nog stak, dat zou kunnen (maar dat ben ik vergeten).

Ik speel af en toe wel, maar heb weinig tijd momenteel.
Ik speel meer de CD van Kirill met de soundtracks af (vooral als ik aan het strijken ben lol ), dan ik het spel speel ! En al heb ik zo mijn favoriete soundtracks, toch kan ik elke soundtrack waarderen op die CD !
Maar ik denk nog vaak aan "Divine Divinty" en "Divinity II The Dragon Knight Saga" !

Het is ook zo dat ik eerlijk gezegd Divnity: Original Sin erg moeilijk vind !! Heel veel dingen begrijp ik ook nog niet ... en ik speel op het gemakkelijkste niveau want anders verlies ik steeds de meeste van de gevechten !



On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Divinity: Original Sin,
het is nu reeds minstens even verslavend als Divine Divinity !!
Ik durf zelfs niet ONline spelen samen met bekenden (of onbekenden) omdat ik dan vrees dat ik elke avond uren en uren ga zitten spelen ! Voorlopig speel ik solo ...

Telkens ik weer een D:OS sessie heb afgerond heb ik wel iets nieuws ontdekt of bijgeleerd !
Ik ben nog maar eens met een nieuw spel gestart, dit keer met een Witch (Scarlet, ik noem haar Sophie) en een Cleric (Roderick, ik noem hem Simon) en dat gaat voor zover heel goed samen tijdens de "Fights" smile
Telkens ik opnieuw begin tracht ik de quests anders aan te pakken en hoop ik met dit keer ?t meer "charisma" (Sophie) dat blad/steen/schaar-spel vaker te kunnen winnen laugh !
In mijn vorige spel (de savegame hou ik wel bij indien ik hiermee verder wil, de heroes zijn level 7) had ik 2 companen: Madora (Two-handed) en Erinaja S. (bow).
Ik ben er nog niet uit hoe ik het dit keer ga aanpakken, maar een boogschutter is zeker handig en tof !
Ik zit nog met veel vraagtekens in mijn hoofd, maar voorlopig wil ik trachten de antwoorden zelf te ontdekken, spelenderwijze smile !
Onlangs de "Manual" nog eens grondig doorgelezen en weer nieuwe dingen ontdekt LOL !
Zo had ik bijvoorbeeld gewoon nog niet door dat ik de "formatie" van mijn helden kan wijzigen ! Ik dacht eerst dat het een soort "dobbelsteen" voorstelde LOL ! Ik had duidelijk de "Manual" nog niet voldoende tot me laten doordringen !

Tot de volgende !






On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Hey smile ,

ik raak steeds meer in de ban van "Divinity : Original Sin" !
Soms durf ik nog eens Divine Divnity spelen, maar D:OS steekt er nu toch bovenuit ! Vooral de Turn Based Combat is veel toffer dan real time combat !!!!!

En ondertussen ben ik toch weer opnieuw gestart met 2 nieuwe Source Hunters(SH) en Bairdotr als enige companie want Wonga (Witch) heeft gekozen voor talent "Lone Wolf". Brando (Battlemage) is de andere SH wink
En zo heb ik nu : 3 verschillende karakters, nl
Mage (Wonga), Warrior (Brando) en Ranger (Bairdotr) [The Lady, the Mage and the Knight wink ]

Wat ik allemaal fantastisch vind aan D:OS ?

Quests, Fights, Exploration, Atmosfeer (prachtig opgebouwde omgevingen en muziek!), Humor (dialogen en grappige items of NPC's of vijanden!), Crafting & Smithing, Skills (vooral de elementen water, vuur, aarde, lucht en combinaties van deze elementen en deze gebruiken tijdens gevechten en daarbuiten), Abilities, Talents, stats, traders, equipment, traits, ...

Kortom zowat ALLES kan me bekoren.

Als ik in een kritische bui ben :
1) dan vind ik het jammer dat soundtracks uit DD ook in D:OS terug te horen zijn (nostalgie, ja, maar is niet altijd nodig/gewenst !
2) en vind ik het soms vervelend hoe het Inventory-systeem werkt (Stabbey heeft dit ook elders op het forum aangehaald!), maar misschien moet ik nog wat oefenen en dingen uittesten, dat is best mogelijk! wink

Groetjes,
Micha?


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Pontius Pilatus ... nee, Pontius Piratus ... ?
Of was het gewoon Pontius Piraat ?

Schitterend !! En fantastisch leuk bedachte namen en karakters !!! Dit spel straalt zo enorm veel
Liefde en Passie uit .. alle Liefde & Passie die jullie, van "Larian Studios", in dit spel hebben gestoken waardoor Divinity : Original Sin als het ware een Ziel is ingeblazen,
Met hart en ziel !!

De "Quests" & "Tasks" in dit spel zijn enorm leuk bedacht, stuk voor stuk boeiend, met momenten erg grappig !!
(hoop dat ik nog meer humor zal ontdekken, maar ja, ik ben nog maar in Cyseal gebied bezig ! )

De eerste grote(re) Quest "A Mysterious Murder" heb ik tot een goed einde gebracht, echt een toffe quest! Wonga heeft nu al 7 punten in Charisma om zeker die Blad-Steen-Schaar-mini-spelletjes te winnen hehe
Ik hecht ook veel belang aan het verbeteren van de defensieve capaciteiten (Willpower/Bodybuilding/ ...), heb de indruk dat deze soms echt wel het verschil kunnen maken tussen overleven of gedood worden ... Maar Original Sin biedt enorm veeeeeeel mogelijkheden wat betreft verbeteren van je/de helden en duizenden verschillende strategie-mogelijkheden en tactieken bij de gevechten !! Ik wist niet dat "Turn Based Combat" zo tof kon zijn !! laugh

Ik tracht elke dag een beetje D:OS te spelen (in zover ik daar tijd voor heb).

KORT samengevat :

!!! DIVINITY : ORIGINAL SIN IS HET ALLERBESTE ROLLENSPEL VAN AL MIJN RPG-BELEVENISSEN !!!


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !
Joined: Aug 2009
old hand
Offline
old hand
Joined: Aug 2009
Ik heb het gisteren voor de eerste keer gespeeld (ongeveer twee uur), en ik vind het goed tot nog toe.

Enkel moet ik nog wat gewoon worden aan de camera..

Joined: Apr 2005
Joram Offline OP
veteran
OP Offline
veteran
Joined: Apr 2005
Ik wacht nu met D:OS terug te spelen tot de upgrade is uitgekomen (on Steam) ...
.... ben nu terug verslaafd aan de DKS :hihi:


On 7th of february 2015 : I start a new adventure in the Divinity world of Original Sin,
it's a Fantastic Freaking Fabulous Funny ... it's my All Time Favorite One !

Moderated by  Larian_QA, Lar_q, Lynn, Macbeth 

Link Copied to Clipboard
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5